مدیر کل کمیته امداد استان تهران از اهدا کمک هزینه خرید جهیزیه به ۴۰۰ نوعروس تحت حمایت در پنج ماه گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی  با بیان اینکه با مصوبه مجلس شورای اسلامی جمع آوری ورساندن زکات به موارد مصرف بر عهده کمیته امداد است، ادامه داد: موارد هزینه کرد زکات در این نهاد مشخص است.

وی به میزان زکات پرداختی برای تأمین جهیزیه نوعروسان اشاره کرد و افزود: از سر فصل زکات دریافت شده در پنج ماه نخست امسال ۵۶۸ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان نیازمند پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد در امور محرومین و نیازمندان از جمله؛ کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان نیازمند، درمان بیماران، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن، معیشت و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و همچنین پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود که موارد مصرفی این دو سرفصل مشخص شده است.

پرپنچی به پروژه‌های عمرانی انجام شده در پنج ماه گذشته امسال اشاره کرد و یادآور شد: از محل زکات یک باب مسجد با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مرمت شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۷۶ عامل افتخاری و ۲۰۶ مبلغ افتخاری و مقطعی در شهرها و روستاها در زمینه زکات با کمیته امداد استان تهران همکاری دارند.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/