دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در صورت تامین منابع مورد نیاز هر ساله ۲۰ درصد به ظرفیت خدمات بهداشتی و درمانی پایه این جمعیت اضافه خواهد شد.

به گزارش نیکوکار،  «محمدحسن قوسیان مقدم» در پاسخ به این سوال که چه برنامه های برای تامین نیازها و ظرفیت های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بهداشتی پایه دارید، این مطلب را عنوان و اظهار داشت: بر اساس احکام برنامه پنجساله جمعیت هلال احمر، طرح آمایش سرزمینی واحدهای بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت به تفکیک واحدهای پاسخ (BHCU، RDH، RH) تدوین شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز هر ساله ۲۰ درصد به ظرفیت خدمات بهداشتی و درمانی پایه اضافه خواهد شد.

وی توضیح داد: همچنین هلال احمر بر اساس وظایف تعیین شده و در راستای تحقق اهداف بشردوستانه مندرج در اساسنامه به عنوان ارگان محوری پاسخگویی به حوادث و سوانح کشور نسبت به طراحی سامانه ها و سازماندهی گروه های عملیاتی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده در حوادث و سوانح احتمالی اقدام می کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در زمان حاضر معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت دارای سامانه های مختلف درمان اضطراری در سطوح بیمارستان های صحرایی(RH)، بیمارستان های سریع استقرار(RDH) و همچنین واحد مراقبت های پایه بهداشتی(BHCU) است و گروه های عملیاتی جمعیت هلال احمر، به منظور انجام وظیفه محوری این جمعیت که ارائه خدمات امداد و نجات است، ‌برای لحظات اولیه حوادث و سوانح طراحی شده و بر همین مبنا باید از ساختار پرسنلی سبک و نیز تجهیزات قابل حمل به صورت انفرادی و گروهی برخوردار باشد.

قوسیان مقدم اظهار داشت:کاهش مرگ و میر و بیماری در جوامع آسیب دیده با ایجاد واحدهای سیار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط خاص و اضطراری شامل واحد مراقبت‌های پایه بهداشتی، بیمارستانی استقرار سریع و بیمارستان مرجع در مناطق مختلف کشور بر اساس آمایش از دیگر اقدامات هلال احمر در پاسخگویی به سوانح بوده است.

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

جمعیت هلال احمر با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده و اکنون دارای ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/