معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران از راه اندازی مرکز مهارت آموزی کوثر با هدف توانمند سازی و اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار در مرکز شهر تهران خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد جواد رشیدی درباره راه‌اندازی مرکز مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار اظهارداشت: اشتغال در کاهش آسیبهای اجتماعی حوزه بانوان به ویژه بانوانی که در بستر زندگی خانوادگی دچار معضل شده‌اند،  نقش مهمی دارد.

وی گفت: به منظور اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و توانمندسازی این قشر، مطابق با هماهنگی‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت بالقوه سرای محلات، مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه تولید پوشاک در سرای محله آگاهی راه اندازی شد.

رشیدی با اشاره به تجهیز و راه اندازی این مرکز طی ماه‌های اخیر افزود: با عنایت به این اصل که مهم‌ترین مسوولیت مراکز مهارت آموزی کوثر کارآفرینی اجتماعی برای بانوان است، درحال حاضر با فراهم کردن زمینه اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار در این مرکز همراه با در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای وزارت کار، علاوه براشتغال زایی و توانمندسازی، فرصت آموزش نیز برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده است تا مقدمات حضور آنان در بازارکارفراهم شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر اهمیت ایجاد زمینه فعالیت های اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار و هدایت آنان به سوی کارآفرینی و اشتغال زایی بیان کرد: در همین راستا ضمن تلاش برای افزایش ظرفیت جذب بانوان سرپرست خانوار در مرکز مهارت آموزی سرای محله آگاهی، گسترش مراکز مهارت آموزی بانوان در منطقه نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی یادآور شد: بانوان سرپرست خانوار ساکن در منطقه که علاقمند به اشتغال بوده و یا دارای مهارت در زمینه‌های مرتبط با دوخت پوشاک هستند می‌توانند بامراجعه به اداره امور بانوان معاونت اموراجتماعی و فرهنگی منطقه از بستر آموزش و کار در مرکز مهارت آموزی بهره‌مند شوند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/