کد خبر: 5081

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود تعداد ۶ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش این کمیته در سراسر کشور نخبه هستند.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری روز دوشنبه در نهمین نشست شورای هماهنگی ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: در این ارتباط ۴۱ هزار رابط این کمیته با آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور برای رفع مسائل و مشکلات دانش آموزان تحت پوشش فعالیت دارند که این مهم نقش بسزایی در رفع تنگناها و مسائل و مشکلات مختلف دارد.

بختیاری در ادامه سخنان خود از همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف که یاری رسان کمیته امداد در رفع مشکلات نیازمند به خصوص دانش آموزان هستند، افزود: اکنون ۴۲ مرکز شبانه روزی دانش آموزی در مناطق مختلف کشور فعالیت دارد که اگر این مراکز در قالب ملی اداره می شد بسیاری از مشکلات نیز خود به خود حل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه توانمندسازی نیازمندان و محرومان مهم ترین مأموریت کمیته امداد است، گفت: رسیدگی و توجه جدی به نیازمندان و محرومان از مهمترین دغدغه های حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت بوده و هست.

بختیاری با بیان اینکه در این ارتباط نقش معلمان بی‌بدیل است، اظهار داشت: در هر جامعه ای که معلم خوب و دلسوز وجود داشته باشد می توان تحولات چشم گیری در مسایل آموزشی و توسعه آن کشور را مشاهده کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست نیز با بیان اینکه بیش از سه میلیون دانش‌آموز به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو سامانه «شاد» نیستند، گفت: سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ دانش‌آموز به دلیل نداشتن تبلت و گوشی از عضویت در سامانه شاد، محروم هستند.

رضوان حکیم‌زاده اظهار داشت: این شورا که از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است، به‌منظور تسریع در ارتباط دستگاه‌های عضو در راستای برطرف کردن مشکلات مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: هدف این شورا شناسایی مناطق محروم، ارتقای شاخصه‌های آموزش و پرورش، تجهیزات و نیروی انسانی و توسعه عدالت اجتماعی بوده است.
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا تاکنون ۸۱ مصوبه داشته است، گفت: تاکنون ۴۶ مصوبه اجرا شده است و ۳۵ درصد از مصوبات هم اجرایی نشده است.

وی گفت: استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌عنوان چهار استان مورد هدف برای تجهیزات و توسعه شاخصه‌های آموزش و پرورش مورد نظر قرار گرفت و بالاترین بازمانده از تحصیل مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز پوشش تحصیلی در چهار استان مورد هدف پیشرفت‌های خوبی داشته و میزان ترک تحصیل در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است.

حکیم‌زاده افزود: از کل جمعیت ۱۴ میلیون نفری دانش‌آموزان، ۹ میلیون نفر عضو سامانه «شاد» هستند و چهار میلیون عضو نشده داریم که ۲۵ درصد از این نفرات به اینترنت دسترسی نداشته‌اند، ۵۰۰ هزار دانش‌آموز هم از اتباع سایر کشورها بوده‌اند و سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو این سامانه نیستند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/