معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور مبلغ، شرایط و نحوه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، ذوالفقار یزدان‌مهر، با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در مدت اخیر برای مستأجران تحت پوشش بهزیستی در بازار رهن و اجاره مسکن پیش آمده است، سازمان بهزیستی اقدماتی را برای کمک به این افراد در نظر گرفته است، گفت: اولین کار گزارشی بود که به بنیاد مستضعفان دادیم و وضع موجود را اطلاع دادیم و با همراهی بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۷۵ میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه برای مستاجران تحت پوشش سازمان درنظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل خانواده‌هایی می‌شود که قبلا از کمک‌های بلاعوض دولتی شامل تسهیلات زمین، مسکن، یارانه ساخت مسکن استفاده نکرده باشند، افزود: همچنین این افراد نباید در طرح های بهزیستی جانمایی شده و باید مستاجر باشند.

معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار حداقل ۳ نفر، معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل سه نفر، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی که حداقل ۱۰ سال از تاریخ ترخیص آنها  گذشته باشد و خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار نیز معلول باشد در اولویت پرداخت این کمک هستند.

به گفته یزدان مهر این کمک بلاعوض در مراکز استان‌ها ۶ میلیون تومان، در سایر شهرها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در روستاها حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. تسهیلات بانکی نیز با سقف تسهیلات ۳۰ میلیون تومان است که استان‌ها در سه گروه قرار گرفته‌اند.

معاون مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اقدام بعدی ارسال گزارشی از وضعیت مستاجران تحت پوشش به وزارت راه و شهرسازی بود، تصریح کرد: در ستاد مقابله با کرونا که هفته پیش برگزار شد مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران تحت پوشش سازمان پرداخت شود.

یزدان مهر با اشاره به اینکه مبلغ این تسهیلات در شهر تهران ۵۰ میلیون تومان و در کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان با ۱۳ درصد سود در قالب قرارداد یک ساله به مستاجران پرداخت می شود، گفت: مستاجر فقط سود را بازپرداخت می‌کند. مبلغ اقساط هم برای شهر تهران ۵۴۰ هزار تومان، شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها نیز ۱۶۰ هزار تومان است. بعد از پایان قرارداد هم تسهیلات به بانک عامل عودت داده می شود.

وی در خصوص شرایط دریافت این تسهیلات نیز اظهار کرد: شرایط خانوارها هم این است که فرم ج آنها باید سبز باشد، سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد نداشته باشند، متاهل یا سرپرست خانوار باشند و حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند. همچنین باید دارای اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری هم باشند.

معاون مشارکت‌ها، توانمدسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور افزود: متقاضیان باید از طریق ارسال پیامک از شماره تلفن همراهی که به اسم خودشان است به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کنند و تا روز پنجشنبه ۱۲ شب فرصت دارند. بر اساس دستورالعمل های بعدی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نحوه تکمیل ثبت نام اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/