رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از تبدیل مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های بزرگ کشور به مراکزی با ظرفیت محدود گفت: ۱۱۲ خانه کوچک در کشور به شکل رسمی آغاز به فعالیت کرده‌اند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا در مراسم افتتاح ۴۰ خانه کوچک گفت: براساس رویکرد سازمان بهزیستی مراکز نگهداری و آسایشگاه‌های بزرگ به تدریج به خانه‌های کوچک توانبخشی و حمایتی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ خانه کوچک در کشور به شکل رسمی مشغول فعالیت هستند، افزود: یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی کشور در خصوص توانبخشی، جامعه پذیری و تلفیق اجتماعی افراد توانخواه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه  به بازنگری و ابلاغ دستورالعمل‌های پنج گانه خانه‌های کوچک حمایتی و توانبخشی اشاره کرد و توضیح داد: این خانه‌ها شامل خانه‌های کوچک برای افراد با اختلالات هوشی متوسط و شدید، خانه‌های حمایتی سالمندان، خانه‌های گروهی برای افراد دارای معلولیت جسمی، خانه‌های کوچک اقامتی برای افراد دارای ضایعه نخاعی و خانه‌های کوچک برای بیماران روان مزمن هستند.

قبادی دانا با بیان اینکه یکی از مشکلات مراکز شبه خانواده، وجود کودکان دارای بیماری روان مزمن در این مراکز است، اظهار کرد: این مساله نگهداری سایر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست یا سرپرست غیرموثر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. راه اندازی خانه‌های کوچک و حمایتی برای کودکان دارای بیماری روان مزمن زیر ۱۸ سال می‌تواند این مشکل را در مراکز شبه خانواده رفع کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/