کد خبر: 4734

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مجموع ۲۶ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۱۶ هزار نفر از آنان به خانواده‌های جایگزین سپرده شده‌اند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز دوشنبه در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس افزود: ۱۰ هزار نفر از این فرزندان نیز در ۳۳ شیرخوارگاه و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ سال اخیر ۱۰ هزار کودک به خانواده های دارای شرایط مناسب واگذار شده اند. سامانه فرزندخواندگی نیز این روند را تسهیل کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اگر شرایط فراهم شود، نگهداری و سازماندهی فرزندان از مراکز بهزیستی به سمت مراکز شبه خانواده طی مسیر می کند به آن معنا که هر ۱۰ تا ۲۰ فرزند در یک آپارتمان یا مجموعه مسکونی رشد و نمو خواهند کرد.

قبادی دانا با انتقاد از استفاده کلمه ترخیص برای فرزندان بالای ۱۸ سال بهزیستی گفت: باید از کلمه “مستقل شدن” استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون سن جوانی در کشور از ۲۹ سالگی به ۳۵ سالگی تغییر کرده است بنابراین برای فرزندان بهزیستی نیز تا این سن، دوران گذار به سمت مستقل شدن به شمار می رود.

طرح جامع مستقل شدن فرزندان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جامعی برای مستقل شدن فرزندان طراحی شده است و امید است نتیجه عملی آن طی یک ماه آینده مشاهده شود.

قبادی دانا افزود: توانمندسازی و اشتغال فرزندان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به انتصاب یکی از فرزندان بهزیستی به عنوان مشاور خود و تشکیل شورای مشورتی فرزندان بهزیستی گفت: این شورا نه تنها فقط برای فرزندان بلکه برای تمام امور بهزیستی تصمیم گیری می کند.

قبادی دانا درباره فرزندان زیر ۱۸ سال نیز گفت: طرح های مهارت افزایی و استعدادیابی از سن سه سالگی و در شیرخوارگاه ها باید اجرایی شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر