معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ۲۶ مصدوم حوادث محیط های آبی(غرق شدگی) در رودخانه‌ها، سواحل دریا و دریاچه پشت سدها توسط امدادگران هلال احمر خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمدباقر محمدی  با ارائه گزارش حوادث مرتبط با محیط های آبی (غرق شدگی) از روز ۱۵ خرداد تا پایان روز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ افزود: در مدت یادشده ۸۷ مورد عملیات امداد و نجات در محیط های آبی سراسر کشور توسط امدادگران هلال احمر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته از سوی امدادگران و نجاتگران گروه های امداد و نجات ساحلی هلال احمر  ۱۲ نفر از مصدومان حوادث مرتبط با غرق شدگی در محل سرپایی درمان و ۱۰ نفر دیگر نیز برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: طبق آمار ارزیابی شده ارسالی از پایگاه های امداد و نجات ساحلی هلال احمر در سراسر کشور مشخص شد که بیشترین تعداد ماموریت امداد و نجات حوادث مرتبط با محیط های آبی به ترتیب در رودخانه ها با ۳۹ مورد  (۴۱ درصد)،  سواحل دریا با ۲۳ مورد (۲۳ درصد)،  دریاچه پشت سدها با  ۱۷ مورد  (۱۸ درصد) و  سایر مناطق با ۸ مورد ثبت و گزارش شده است.

محمدی توضیح داد: همچنین بیشترین ماموریت ها برای نجات جان مصدومان حوادث غرق شدگی به ترتیب در استان های گیلان  با ۱۷ مورد  (۲۰ درصد)،  آذربایجان شرقی با ۹ مورد (۱۲ درصد) و تهران با ۷ مورد  (۹ درصد)   صورت گرفته است.

وی افزود: سالانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از عزیزانمان در رودخانه ها و سواحل و محیط های آبی غرق می شوند و  بی توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط های آبی، از مهمترین علل غرق شدگی به ویژه در فصل تابستان است.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی سال گذشته هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار غرق شدگی قرار دارد و مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در جایگاه‌های بعدی‌ قرار دارند و بیش از یک سوم غرق شدگی‌ها یعنی ۴۶۸ مورد نیز در رودخانه‌ها رخ داده است.

محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/