رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تحویل 8500 دستگاه چادر کامل امدادی با طراحی جدید به منظور اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح به انبارهای امدادی هلال‌احمر سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور  با اعلام آخرین جزییات طرح تقسیم اقلام و البسه امدادی و کیسه حمل جسد در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر این مطلب را عنوان کرد و افزود: این تعداد چادر به منظور تامین سرپناه اسکان اضطراری آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح به انبارهای امدادی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد، جزیزه کیش و سازمان امداد و نجات تحویل و تزریق شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ تُن(معادل ۲۵ هزار کیلوگرم)  نایلون پوشش چادر برای تامین اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح در سطح کشور طی سه ماه گذشته (فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹) برای تقویت انبارهای امدادی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در سه ماه گذشته به منظور تقویت انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ۱۶ هزار و ۸۰۰ ست بهداشتی مردانه، ۱۶ هزار و ۴۰۰ ست بهداشتی زنانه، سه هزار و ۶۰۰ ست بهداشتی بچه گانه، سه هزار و ۲۰۰ ست بهداشتی نوزاد نیز در استان های یادشده توزیع شده است.

ولی پور اضافه کرد: در مدت یادشده ۷۱ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته به منظور کاهش یا پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین توان بخشی افرادی حادثه دیده و متاثر از انواع حوادث و سوانح احتمالی به انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ارسال شده است.

وی گفت: همچنین در این طرح تقسیم اقلام و البسته امدادی و کیسه جسد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیست و پنج هزار البسه امدادی برای افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر در سراسر کشور و پنج هزار و ۲۴۳ کیسه حمل جسد به انبارهای یادشده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تمام مراحل انجام و اجرای این طرح تقسیم بندی اقلام از سوی معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات انجام شده که این معاونت بر اساس وظایف خود و ایجاد رویکردهای تمرکززدایی و تقویت توان پاسخگویی در حوادث و سوانح احتمالی، اقدام به برنامه ریزی برای ذخیره سازی اقلام زیستی، غذایی و تجهیزات در سطح استان ها با هدف پاسخگویی شعب به عنوان خط مقدم عملیاتی جمعیت هلال احمر کرده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/