کد خبر: 449

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر ۲۷ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که در آینده نزدیک تعداد آن‌ها به ۴۱ مرکز خواهد رسید.

مراکز نیکوکاری کمیته امداد مردمی و غیر اداری است

به گزارش نیکوکار، فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر ۲۷ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که با دریافت مجوز ایجاد ۱۴ مرکز جدید، تعداد آن‌ها در آینده نزدیک به ۴۱ مرکز خواهد رسید.

او اضافه کرد: موسس مرکز نیکوکاری شاید در نگاه اول از سوی کمیته امداد باشد، ولی در واقع این مراکز بدون حضور امدادگران و فقط با حضور معتمدان محلی تشکیل می‌شود و زمینه را برای ترویج کار خیر در محلات مختلف و اقشار گوناگون فراهم می‌کنند.

فرهادی اضافه کرد: نبود ضوابط اداری در مراکز نیکوکاری موجب می‌شود تا فرایند کار‌ها سرعت یابد و زمینه خدمت رسانی سریع‌تر فراهم شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: وجود افراد معتمد محلی و اتخاذ تصمیم‌های جمعی هم به امانتداری و رعایت ضوابط شرعی در هزینه کرد‌ها منجر می‌شود.

فرهادی گفت: دادن خدمت به نیازمندان در محل سکونت، تقویت همبستگی اجتماعی و همدردی عمومی، احیای حقوق همسایگی و احساس تعهد به یکدیگر، افزایش تکافل و توازن اجتماعی، گسترش ارتباطات بین مردم و محله، مدیریت بهینه و هم افزایی در منابع مردمی، مدیریت و توسعه خدمات داوطلبانه مردمی و ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی با رویکرد توانمندسازی ازجمله اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظر