رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری درنقاط مختلف کشور در امر خیر و احسان به نیازمندان فعالیت دارند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده و برنامه زمانبندی پیش بینی‌شده با راه اندازی چهار هزار و ۱۰۰ مرکز دیگر این تعداد به هشت هزار مرکز خواهد رسید.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری روز شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری سازمان آتش نشانی با قدردانی از زحمات شبانه روزی این قشر از جامعه افزود: افتتاح این مرکز آن‌هم در سازمان آتش نشانی امر خیر، نیکو و ارزشمند است که زحمات آتش نشان در ارائه خدمت به نیازمندان  را دو چندان می کند.

وی با استقبال از این حرکت ارزشمند کمیته امداد و سازمان آتش نشانی را دو بال مهربان در ارایه خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: آتش نشانان از بزرگترین سرمایه های مردم و نظام هستند که حتی در زمان شیوع ویروس کرونا با ضد عفونی معابر و خیابان و دیگر اقدامات ارزشمند آثار خوبی را از خود بجای کذاشته و همچنان این خدمات ادامه دارد.

بختیاری ادامه داد: ایثارگران آتش نشان آرامش دهنده پنهان جامعه تا پای جان خود هستند و همیشه در غم و شادی مردم حضوری پررنگ دارند آتش نشانان با علم به سوختن خویش به آتش می زنند تا از سوختن جان و مال مردم دفاع کنند که باید بیش از این مهم قدردانی تلاش آنها باشیم.

۵ هزار آتش نشان خدمت رسان مردم هستند

رئیس سازمان آتش نشانی نیز درآیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری آتش نشانی با کد (۳۱۳۳) گفت: هم اکنون پنج هزار نفر آتش نشان در استان تهران در سه نوبت کاری به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مهدی داوری با بیان اینکه آتش نشانان این سازمان بطور میانگین روزانه حدود ۳۰۰ ماموریت را به انجام می رسانند، ادامه داد: خدمات ارایه شده توسط ۱۳۰ ایستگاه در دو بخش آتش سوزی و حوادث به انجام می رسد.

وی ضمن ارج نهادن به مقام شهدای سازمان آتش نشانی، اظهار داشت: سازمان آتش نشانی تاکنون ۵۸ شهید در راه ارایه خدمت به مردم تقدیم نظام کرده است که از این تعداد ۱۶ نفر مربوط به آتش سوزی ساختمان پلاسکو بوده است.

داوری با بیان اینکه آتش نشانان یار و یاور مردم به خصوص در زمان های بروز حوادث هستند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور این عزیزان پر تلاش به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خدمات بسیار ارزشمندی به خصوص در ضد عفونی معابر و خیابان از خود نشان داده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عزیزان آتش نشان همچنین در توزیع غذا به نیازمندان و کمک رسانی به آنها که این قشر از جامعه خدمات ارزشمندی از خود بجای گذاشته اند، تصریح کرد: آتش نشانان با جانفشانی خود از ارایه کوچکترین خدمتی به مردم دریغ نخواهند کرد و در اجرای طرح همدلی مشارکت بسیار خوبی از خود نشان داده است

۳۸۰ مرکز نیکوکاری در تهران فعال است

معاون  توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون ۳۸۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران فعالیت دارند، گفت: براساس اطلاعات و آمار موجود ۳۰۰ هزار فرزند یتم تحت پوشش حمایت های کمیته امداد قرار دارد.

علیرضا عسکریان با بیان اینکه البته برخی از مناظق ما که دارای فرزندان یتم  هستند حامی ندارند، تصریح کرد: هم اکنون ۷۱۰ هزار حامی فرزندان ایتام در کشور مشارکت دارند که قدر دان آنها هستیم.

گفتنی است رئیس کمیته امداد همچنین  در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب نیازمندان بخش قلعه گنج استان کرمان که چهارشنبه هفته گذشته به انجام رسید، گفت: واریز مبلغ یادشده که به اشتباه به انجام رسیده بود ارتباطی به کمیته امداد ندارد و پس از واریز مبلغ مذکور حساب افراد یاشده به منظور اصلاح مسدود و مشکل برطرف شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/