رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: حدود ۲۰ هزار مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طی یک سال آینده ایجاد و تحویل مددجویان می‌شود.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری عصر امروز در بازدید از واحدهای اشتغال خراسان شمالی مددجویان شهرستان راز و جرگلان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قطعی کمیته امداد حمایت و گسترش مشاغل خانگی است که سرپرست خانوار در کنار ایجاد درآمد، وظایف مادری خود را در خانواده انجام دهد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به بازدید انجام‌شده از کارگاه اشتغال‌زایی کمیته امداد در راز و جرگلان بیان کرد: در این کارگاه ۸۰ شغل با ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سال ۹۲ ایجادشده و موفقیت‌های خوبی و تولیدات مناسبی داشته است.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات مناسب این کارگاه خیاطی در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی در زمان شیوع کرونا افزود: استفاده از همکاری مشاغل خانگی به همراه ایجاد شغل در مجتمع ایجادشده، باعث شده تا فضای اشتغال‌زایی مناسبی در این مجموعه ایجاد شود که در صورت افزایش ۵۰ شغل دیگر از مددجویان، این واحد تولیدی می‌تواند از ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد بهره‌مند شود.

بختیاری وضعیت بیکاری در خراسان شمالی را با توجه به گزارش‌های استاندار، پایین توصیف کرد و گفت: با تلاش و اراده مسئولان و جوانان این استان، می‌توان نرخ بیکاری را با ایجاد مشاغل کوچک به‌شدت کاهش داد.

رئیس کمیته امداد همچنین از انعقاد قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن مددجویان خبر داد و تصریح کرد: مسکن مددجویان کشور از برنامه اصلی کمیته امداد است که ۲۰ هزار مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طی یک سال آینده ایجاد و تحویل مددجویان می‌شود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

ارسال نظر