دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشورگفت: ۱۲۰ هزار خیر تاکنون ۷هفت هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده اند.

به گزارش نیکوکار، حسینعلی شهریاری در آیین بهره برداری ازهمراه سرای بیمار، بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افزود: پارسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی خیران به حوزه سلامت کمک شد که این میزان در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۱۰ درصدی تجربه کرد.

وی بیان کرد: پیش از آن نیز ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک شده که از این میزان یکهزار میلیارد تومان درسال ۹۶ محقق شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بیش از سه هزار سمن خیریه در حوزه سلامت کشور فعالیت دارند که با احتساب کمک آنها سالانه هزاران میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک میشود.

شهریاری اظهارداشت: شناسایی خیران تنها با این هدف است که اولویت آنها برای سرمایه گذاری مشخص و از موازی‌کاری بین آنها و دانشگاه علوم پزشکی اجتناب شود.

وی گفت: در واقع مجمع خیرین سلامت کشور خود را خدمتگزار خیرین می‌داند و به عنوان تسهیل گر برای آنها فعالیت میکند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: این مجمع همچنین در تلاش است که زمینه مشارکت فعال بانوان و جوانان را در کمک به حوزه سلامت فراهم کند چراکه اعتقاد داریم کمک به حوزه سلامت تنها مختص افراد سالخوزده نیست.

شهریاری تاکید کرد: خیران حوزه سلامت علاوه بر کارهای سخت افزاری و احداث بنا ها باید در کارهای پژوهشی و پیشگیری نیز مشارکت کنند.

وی در ارتباط با طرح تحول سلامت نیز گفت: این طرح بیشترین اعتبار و آبرو را برای دولت داشته و نتیجه این کار بخوبی برای مردم ملموس بوده است.

شهریاری اظهارداشت: در این دو سالی که از فعالیت دولت تدبیر و امید باقیمانده امیدواریم به این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای مهم قاضی زاده هاشمی در حوزه بهداشت و درمان کمک شود.

وی یادآورشد: با تداوم این رویه کنونی نگران مردم هستیم که دوباره در بیمارستان‌ها به مشکل بربخورند.

شهریاری یادآورشد: شرکت های بزرگ که در استان بوشهر فعالیت و از تسهیلات سیستم اداری استفاده می‌کنند باید حداقل یک درصد از درآمدهای خود را برای احداث پروژه های مهم حوزه سلامت از جمله همراه سرا بیماران هزینه کنند.

همراه سرای بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در فضایی به مساحت یکهزار و ۸۸۰ مترمربع احداث شده است.

این همراه سرا شامل ۲۶ اتاق چهار تختخوابه و هفت واحد تجاری است که با مشارکت خیرین عرصه سلامت خانواده ابراهیم نبات خور بوشهری، احمد بهنام جو و خانواده کوهی احداث شده است.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام/