مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) از وجود ۷۷۳ هزار مددجوی نیازمند مسکن خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد فاقد مسکن هستند.

به گزارش نیکوکار، احمدرضا دالوند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه بعد از غذا، مسکن اولویت اول هر خانواده است و تامین سرپناه امن می‌تواند خانواده‌ها را ایمن کند، افزود: فعالیت دفتر تامین مسکن از سال ۶۸ به طور رسمی آغاز شد و در بحث احداث و خرید ساختمان‌های شهری و روستایی و تعمیرات مسکن کلی و جزئی خدمات ارائه کرده است.

وی در ادامه احداث‌ فضاهای جانبی مثل سرویس بهداشتی و حمام، حصار کشی و … را از دیگر فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: امروز براساس سامانه حمایت و سلامت، ۷۷۳ هزار خانواده نیازمند مسکن داریم ه۱۵۰ هزار نفر از آنها در اولویت و فاقد مسکن هستند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمانی کمیته امداد با بیان اینکه رویکردهای عمده این دفتر توجه به مناطق محروم و مرزی، تأمین خدمات مسکن با اولویت ایتام و۳ نفر به بالا و رعایت عدالت اجتماعی در بهره مندی از خدمات مسکن است، اظهارکرد: تلاش برای جلب مشارکت های مردمی و ترویج اقدام‌ جهادی برای تامین مسکن نیازمندان از دیگر اهداف کمیته امداد در دفتر تامین است.

دالوند ایجاد مشوق برای مهاجرت معکوس مددجویان را از دیگر اهداف کمیته امداد دانست و توضیح داد: در برخی شهرها و روستاها به دلیل نبود درآمد کافی به کلانشهرها مهاجرت می‌کنند که معضلاتی در شهرها ایجاد می‌شوند. در همین راستا چنانچه مددجویان بخواهند به محل زندگی پیشین خود برگردند آمادگی داریم مسکن و شغل مناسب و احداث فضای اشتغال را فراهم کنیم. چنانچه دستگاه‌ها همکاری کنند این کار را توسعه می‌دهیم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/