مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه خیر و احسان که از چندی پیش در تهران آغاز شده است، گفت: این سامانه بزرگترین سامانه خیر و احسان در کشور است.

به گزارش نیکوکار، سیدابوالفضل پرپنچی، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های خدمت به نیازمندان و فقرا در جامعه اسلامی توزیع عادلانه امکانات به ویژه کمک های مردمی است، افزود: ارائه خدمات عادلانه مستلزم وجود سامانه ای منسجم و یکپارچه است که سامانه سخا این امکان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه به‌منظور جلوگیری از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، برای حمایت از نیازمندان راه اندازی شده است، اظهار کرد: این سامانه بر اساس دستور رئیس کمیته امداد کشور، ضرورت تشکیل سامانه منسجم و یکپارچه در سطح ملی ابلاغ شد و مأموریت جمع‌بندی اطلاعات نیازمندان و شناسنامه‌دار شدن آنان به کمیته امداد واگذار شد که از ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار راه اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه ها به ویژه  مراکز نیکوکاری برگزار می‌کند.

پرپنچی سامانه سخا را مکانی برای تجمیع اطلاعات سازمان‌یافته، نیاز محرومان و انجام روش‌های متعدد تأمین مالی جهت رفع نیازمندی‌ها برشمرد و گفت: این سامانه چالش‌های فراروی خدمات‌رسانی کمیته امداد به جامعه هدف خود را رفع می کند و توزیع عادلانه خدمات به‌ویژه امکانات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان هسته اصلی دریافت کمک‌های مردمی با راه‌اندازی این سامانه، به سازمان‌ها، نهادها و خیران کمک می‌کند با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات مورد نیاز، کمک های خود را ثبت کنند و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از ارائه خدمات و کمک های تکراری، همه نیازمندان زیر چتر حمایتی سازمان‌ها و افراد کمک کننده قرار گیرند.

به گفته پرپنچی، راه اندازی سامانه سخا به صورت ملی و براساس تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده بین کمیته امداد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/