رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم پشتوانه اصلی جمعیت هلال احمر هستند و در سیل اخیر ۳۸۰ میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی به سیلزدگان کشور کمک شد.

به گزارش نیکوکار، علی اصغر پیوندی روز سه‌شنبه در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار کرد و افزود: از این مقدار ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به کمک‌های نقدی و ۱۶۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نهاد امدادی، فرهنگی و اجتماعی است گفت: در همین ارتباط سعی داریم مشکلاتی که می‌شود با هم‌افزایی حل کرد را با کمک سایر دستگاه‌ها و مردم حل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور کشور است که سیل و زلزله در کنار مشکلات ترافیکی از مهمترین دغدغه‌ها است و خشکسالی‌های اخیر هم خدمت‌رسانی و نگاه به این استان را دوچندان کرده است.

وی اظهار داشت: مشکلات زیادی استان را تهدید می‌کند و مسائل ترافیکی و تلفات جاده‌ای و صدماتی که به مردم وارد می‌شود از مهمترین آنها و رنج‌آور است.

پیوندی گفت: وجود مرز مشترک با افغانستان به وجودآورنده تهدیدها و فرصت‌هایی در این استان شده است که وظیفه ما را هم برای در کنار مردم بودن سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: پروژه‌های سنگین در استان در حال اجرا است اما به دلایل مختلفی به مشکل خورده که امیدواریم این مشکلات مرتفع شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: طرح نذر آب یک سال گذشته در سیستان و بلوچستان به دلیل وجود خشکسالی‌ها و کمبود آب اجرا شد و بنا به اهمیت این موضوع طرح نذر آب ۲ را در استان‌های کرمان، سیستان بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش می‌کنیم مشکلات مقطعی را به حداقل برسانیم و با اعزام کاروان‌های سلامت از ۱۹ استان کشور، توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی، بتوانیم قدری از مشکلات مناطق محروم را با کمک مردم و خیران کاهش دهیم.

پیوندی گفت: با توجه به کمبود پایگاه‌های امدادی در خراسان جنوبی امیدواریم تا سال آینده پنج پایگاه دیگر را به استان اضافه کنیم و مشکلات پروژه‌های نیمه تمام برطرف شود.

وی با اعلام اینکه تعدادی خودرو و کامیونت به زودی به جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی اضافه خواهد شد افزود: امیدواریم با روحیه مطالبه‌گری که در این مجموعه وجود دارد بتوانیم مسایل و مشکلات مردم را به سایر حوزه‌ها هم انتقال دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر عصر دیروز (دوشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع تجاری اداری هلال، روند ساخت پروژه آشیانه بالگرد واقع در پایگاه امدادی شرق، انبارهای امدادی پایگاه شرق و ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان بازدید کرد.

وی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با حضور استاندار خراسان جنوبی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

پیوندی امروز (سه‌شنبه) از روند اجرای طرح ملی نذر آب در خراسان جنوبی بازدید می‌کند.

کاروان‌های سلامت از استان‌های گیلان، همدان، اردبیل و خراسان رضوی در قالب طرح ملی «نذر آب» از دهم مرداد ماه سال جاری به خراسان جنوبی آمدند و تا ۲۰ شهریور در شهرستان‌های زیرکوه، طبس، نهبندان و سربیشه به فعالیت می پردازند.

زلزله، سیل، تندباد همراه با گرد و خاک در کنار ۲ دهه خشکسالی از حوادث طبیعی پررخداد در استان مرزی خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان است.

حوادث جاده ای را هم باید به این آمار افزود به طوری که از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۱۲۵ نفر در حوادث جاده‌ای استان فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

خراسان جنوبی به دلیل پهناور بودن و فواصل زیاد بین شهرستان‌ها، دارای مسیرهای طولانی است و خیلی از جاده‌های این استان هنوز دوباند نیست.

این استان مرزی با ۶ استان کشور همجوار و دارای بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه است.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه امدادی ثابت و ۶ پایگاه سیار در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/