مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بندر دیر، برای ۷۰۰ نفر از جوانان این شهرستان محروم استان بوشهر اشتغال فراهم آورده است.

به گزارش نیکوکار، به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، مشارکت این بنیاد در بخش فرآوری و بسته‌بندی انواع ماهی و میگو در بندر دیر علاوه بر ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، موجب صادرات بیش از ۴۰۰ تن ماهی و میگو به کشورهای آسیای شرقی شده است.
هادی جوهری با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری در شرکت لازک دیر در شهرستان محروم دیر استان بوشهر، علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان منطقه، باعث احیای دوباره این شرکت شده است، به طوری که این شرکت با صادرات بیش از ۷۰ درصدی محصولات تولیدی خود به مرحله ارزآوری رسیده و در زمره طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
وی با اشاره به این‌که شرکت مشارکتی بنیاد برکت سال‌ها غیرفعال بوده است، اظهار داشت: شرکت لازک دیر که در زمینه فرآوری و بسته‌بندی انواع ماهی و میگو فعالیت دارد، برای سال‌ها به دلیل مشکلات سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی فعالیتی نداشت تا این‌که در بهمن سال ۱۳۹۵ و پس از مشارکت با بنیاد برکت فعالیت‌های خود را از سر گرفت.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری قرارداد مشارکت بنیاد با این شرکت بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال است. شرکت لازک دیر در شهریورماه سال ۱۳۹۶ بعد از انجام تعمیرات اساسی، فعالیت خود را در ابتدا با ۵۱ نیروی بومی آغاز نمود و در حال حاضر بیش از ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۶۰ نفر به شکل غیرمستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
جوهری خاطرنشان کرد: تولید و فروش این شرکت در سال ۹۶، ۵۰ تن میگو به مبلغ ۶ میلیارد ریال بود که در سال ۹۷ به ۲۴۰ تن ماهی و میگو به ارزش ۵۴ میلیارد ریال رسید و در سال ۹۸ به میزان ۶۰۰ تن و ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با تاکید بر این‌که تمام نیروهای این شرکت بومی هستند و بخش بزرگی از نیروی انسانی آن را خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: محصولات شرکت لازک دیر شامل میگو دریایی و پرورشی به‌صورت کامل (باسر) و پاک شده (PUD) در بسته‌بندی‌های جعبه ۲ کیلویی، وکیوم و شمش ۶ کیلویی، انواع ماهی مأکول شامل ماهی شیر، سلطان ابراهیم، سارم، جش، شوریده و غیره برای فروش داخلی و صادراتی و ماهیان غیرمأکول شامل ماهی مرکب، خرچنگ، گربه ماهی و ماهی یال اسبی صرفا جهت صادرات به کشورهای آسیای جنوب شرقی در بسته‌بندی‌های مختلف فرآوری و عرضه می‌شود.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت بیان کرد: با عنایت به قرار گرفتن در منطقه بندری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در خلیج فارس، این طرح توانسته است اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم مناسبی را در منطقه ایجاد نموده و به بهبود سطوح معیشت مردم منطقه کمک روزافزونی کند.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با ۳۶۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۵۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نموده است.
جوهری در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز از بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگاه‌های کوچک و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پشتیبان طرح‌های خانگی، در قالب تامین مالی، اعطای تسهیلات از طریق شبکه بانکی و ارائه خدمات کلینیکی کسب و کار حمایت می‌کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/