قبادی دانا درباره جزئیات کمک‌هایی که به سازمان بهزیستی بعد از شیوع ویروس کرونا شده است، توضیحاتی داد.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اقدامات سازمان بهزیستی بعد از شیوع ویروس کرونا و کمک‌هایی که به این سازمان شده است، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا سازمان بهزیستی اولین بخشنامه را در بهمن ماه به مراکز تحت پوشش ارسال کرد.

وی با بیان اینکه در سوم اسفند مبلغ ۳۰ هزار تومانی به ازای هر نفر بر روی کارت بانکی مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز نگهداری می‌شوند واریز شد، بیان کرد: ۷۰ دستورالعمل و بخشنامه مجزا به هر یک از مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی تدوین و ارسال شد.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا مهد‌های کودک تعطیل کردیم، افزود: در مراکز شبانه روزی ورود و ملاقات را ممنوع کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تصدی گری ۹۳ درصد مراکز بهزیستی بر عهده خیرین است، گفت: از ۲ هزار ۵۳۱ مرکز سازمان بهزیستی فقط ۵۹ مرکز آلوده شدند که نرخ این تعداد ۲ درصد مراکز شبانه روزی هستند همچنین ۷۸۷ نفر مددجو سازمان بهزیستی تست کرونایشان مثبت شده که نرخ این تعداد ۱ درصد جمعیت کل است و ۱۹۲ نفر از مددجویان که مبتلا به کرونا بودند، بهبود پیدا کردند و یکی از بهبودیافتگان خانم ۱۰۱ ساله نابینا در کهریزک بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۹۸ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی در سراسر کشور که مبتلا به کرونا شده بودند، جان خود را از دست دادند و ۵۳ درصد فوتی‌ها سن بالایی داشتند همچنین آمار فوتی های مراکز بهزیستی در اسفند ۹۸ و ۹۹ را از ثبت احوال دریافت کرده و مقایسه کردیم اما تفاوت محسوسی بین فوتی‌های مددجویان در اسفند ۹۸ و ۹۹ وجود نداشت.

قبادی دانا گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته شاهد آن بودیم که خدمات زیادی به مراکز نگهداری سالمندانشان ارائه نمی‌دهند اما سازمان بهزیستی سالمندان و افراد دارای معلولیت در این مدت رها نکرده است و این سازمان از ۲۲ هزار معلول ذهنی در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌کند که تمام این مدت خدمات لازم را برای آن‌ها فراهم کردیم. در بسیاری‌ از کشور‌های اروپایی بیشتر آمار مرگ و میر در مراکز سالمندانشان بود اما ۱.۴ فوتی‌ها در ایران برای مراکز سالمندان و معلولان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی معتادان متجاهر و کودکان خیابانی را رها نکرده بود، ادامه داد: سازمان ملل متحدد از خدمات بهزیستی در حوزه خدمت رسانی به معتادان متجاهر تقدیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ مورد فوتی در بین فرزندان سازمان بهزیستی که کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است نداشتیم، اضافه کرد: فقط ۱۳ کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی به کرونا مبتلا شده که تمامی این ۱۳  نفر درمان شدند.

قبادی دانا درباره پویش همدلی مومنانه بیان کرد: در پویش همدلی مومنانه همه پای کار بودند و ۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به سازمان بهزیستی داده شد که قرار است این مبالغ در قالب بسته های حمایتی به دست جامعه هدف این سازمان برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مدتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد کمک های زیادی به سازمان بهزیستی شده است، تصریح کرد: ۶۰ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان و ۷۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به بهزیستی کمک کرده‌اند که از مبلغی که سازمان برنامه و بودجه تخصیص داد مبالغی بر روی حساب بانکی ۱۹۱ هزار خانواری که دارای معلول شدید و یا خیلی شدید هستند، شارژ شد.

وی ادامه داد: از ۶۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان مبالغ بر روی حساب بانکی ۲۵۰ هزار معلول ضایعه نخاعی شارژ شد همچنین بایدگفت که ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ میلیارد تومان و بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک کرده‌اند که با استفاده از این مبالغ به حساب ۸۵ هزار مددجو سازمان بهزیستی مبالغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی واریز شد.

قبادی دانا بیان کرد: بنیاد مستضعفان ۱۴  میلیارد تومان به سازمان بهزیستی جهت کمک به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تخصیص داده است که از فردا چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی این فرزندان بهزیستی شارژ می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: سامانه ۱۴۸۰ و سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی وابسته به سازمات بهزیستی آماده خدمات رسانی مشاوره روانشناسی و خدمات اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۸ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کمک شده است که تمامی این مبالغ به صورت شفاف برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی هزینه شده است. امیدواریم بتوانیم تا پایان کرونا وضعیت مناسب فعلی در مراکز را ادامه دهیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/

ارسال نظر