به گزارش نیکوکار، زهرا بهروزآذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره «پویش خیر مؤثر» گفت: پویش خیر مؤثر در حقیقت اهدای ماسک به نیازمندان است که در همه ایستگاه‌های مترو که غرفه فروش ماسک دارند، دیوار همدلی راه‌اندازی شده است. در این پویش، افراد میتوانند، هر تعداد ماسک که می‌خواهند بخرند و اهدا کنند و قبض آن را روی دیوارها بچسبانند تا افراد نیازمندی که نمیتوانند ماسک تهیه کنند، از آن بهره ببرند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران توضیح داد: کارهای نیکوکارانه کوچک، می‌تواند تأثیر بزرگی روی زندگی دیگران بگذارد و اگر تعداد زیادی از مردم بتوانند خیر مؤثری داشته باشند، مشکلات جمع زیادی حل می‌شود. در ایام ماه مبارک رمضان، تمایل و مسیر شهرداری برای انجام کار خیر بازتر است، اما با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ممکن است مردم فکر کنند که راهکارهای نیکوکارانه قبلی مثل افطاری دادن یا زیارت رفتن ممنوع شده اما رویکرد «پویش خیر مؤثر» این است که راه انجام کارهای خیر بسته نیست و به صورت مداوم میتوان انجام داد، هرچند ممکن است شکل آن عوض شده باشد.

بهروزآذر تأکید کرد: در حقیقت رویکرد پویش خیر مؤثر این است که مسیرهای جدیدی از کارهای خیریه را به مردم نشان دهد. با توجه به این رویکرد که پیشینه در اندیشه‌های ایرانی و اسلامی دارد، همه موظف هستند که کار خیر انجام بدهند ولی برای این کار باید مؤثرترین شیوه و شکل انتخاب شود.

وی بیان کرد: این پویش تا آخر سال در بخش‌های دیگر هم ادامه پیدا می‌کند. احتمالاً برای شروع سال تحصیلی نیز، پویش کودکان کار تشکیل خواهد شد. این پویش به کودکانی که از تحصیل بازمانده‌اند به اشکال مختلف کمک می‌کند.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/