کد خبر: 3700

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) گفت، با افتتاح همزمان ۱۱۰ مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در تهران، تعداد مراکز فعال نیکوکاری در کشور به ۳۸۰۰ مرکز رسید.

به گزارش نیکوکار،  علیرضا عسکریان روز شنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۱۰ مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در تهران، هدف از توسعه مراکز نیکوکاری را انجام امری خداپسندانه در جهت جذب و هدایت کمک های مردمی در رسیدگی به رفع مشکلات نیازمندان عنوان کرد و افزود: براساس آمار و اطلاعات موجود ۹۰ درصد مراکز نیکوکاری با اولویت فعالیت در مساجد راه اندازی شده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از مشارکت های کم نظیر مردم در رفع مشکلات نیازمندان اظهار داشت: با افتتاح همزمان این مراکز در این روز فرخنده ارتباط ما با جامعه هدف به ۶۸ درصد رسیده است.

عسکریان در خصوص دیگر حمایت های مردمی کمیته امداد برای اقشار نیازمند نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، برای رفع مشکلات اقتصادی مددجویان و نیازمندان و در صورت واجد شرایط بدون این افراد، در صورت اراوه تقاضای شخصی مبلغ پنج میلیون تومان وام بدون سود به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تعداد مراکز نیکوکاری در سطح کشور هستیم، اظهار داشت: یکی از اولویت های امسال کمیته امداد در قالب رفع هر چه بیشتر مشکلات نیازمندان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش مراکز نیکوکاری به رقم هشت هزار مرکز است.

عسکریان توزیع بیش از ۷۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان را از دیگر اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در طرح اطعام مهدوی نیز تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند توزیع شده است.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد در خصوص راه اندازی ۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی ویژه ماه مبارک رمضان نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده که قرار بود ۳۱۳ آشپزخانه در سطح کشور راه اندازی و فعالیت کند این رقم امروز با توجه به استقبال کم نظیر مسئولان و مردم خیر به یکهزار و ۱۵۰ آشپزخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه پرداختی ایتام نیز به ۳۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه رسیده، افزود: سال گذشته در حوزه اکرام مردم و نیکوکاران خیر ۹۲۰ میلیارد تومان به صورت پیوسته کمک های خود را اهدا کردند که این مهم نشانگر افزایش ۳۷ درصد سرانه پرداخت ایتام است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/