خط تولید موتور دیزلی خودروهای سنگین و تجاری با استاندارد یورو4 و 5 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت ایدم از زیرمجموعه های ایران خودرو دیزل به بهره برداری رسید.

به گزارش نیکوکار، ظرفیت سالانه تولید موتورهای ۳۵۵، ۳۶۴ و ۴۵۷ با سطح خودکفایی ۷۵ درصد ۹ هزار دستگاه برنامه ریزی شده است.
شرکت ایدم برای ارتقای موتورهای تولیدی و به منظور تحقق مدل درآمدی تدوین شده در سال جاری، خودکفایی و تولید موتور OM457 و ارتقای استاندارد آلایندگی موتورهای OM355، OM364 و OM457 به سطح یورو۵ و کاهش مصرف سوخت این موتورها با استفاده از سیستم Common Rail را در دستور کار قرار داده است.
صرفه جویی ارزی ۱۰ هزار یورویی به ازای تولید هر دستگاه موتور ۴۵۷ از نتایج پروژه های توسعه ای ایدم در سال جاری است. همچنین تعمیق ساخت داخل موتور ۳۵۵ صرفه جویی ارزی ۵ هزار یورویی و موتور ۳۶۴ صرفه جویی ۳ هزار یورویی به دنبال خواهد داشت.
کاهش مصرف سوخت از دیگر نتایج پروژه های شرکت ایدم است.
در نیمه دوم سال گذشته، شرکت ایدم با تهیه مدل درآمدی جدید در مسیر رشد درآمدزایی، خروج از زیان دهی و دستیابی به سودآری پایدار از طریق افزایش سهم و توسعه بازار موتورهای خودرویی و صنعتی، توسعه بازار قطعات یدکی، توسعه صادرات و فروش خدمات گام برداشته است. افزایش تولید و فروش، بخشی از نتایج برنامه های توسعه ای این شرکت بوده که ۶۰ درصد آن در نیمه دوم سال گذشته محقق شده است.
اصلاح ساختار مالی به منظور خروج از ماده ۱۴۱ نیز بخشی از اقدامات این شرکت در نیمه دوم سال ۹۸ به شمار می رود.
گفتنی است ایدم از زیرمجموعه های شرکت ایران خودرو دیزل در سال ۵۱ به بهره برداری رسیده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی توانمندی و ظرفیت تولید موتورهای سری ۳۰۰ شامل ۳۱۲، ۳۶۳، ۳۵۲ و ۳۵۵ برای نصب در انواع محصولات مینی بوس، کامیونت، کامیون و اتوبوس را دارد. تولید موتورهای ۴۵۷ برای نصب بر روی انواع کشنده و اتوبوس نیز بخشی از فعالیت های این مجموعه است. با اجرای پروژهای تعریف شده در ایدم امکان تولید و تحویل موتور با سطح استاندارد یورو۵ نیز میسر می شود.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/