معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: مردم نوعدوست کشورمان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از ابتدای امسال تاکنون برای سیل‌زدگان ارسال کرده‌اند.

علیرضا عسگریان : کمک های مردم در قالب جشن های نیکوکاری و در بازه زمانی پنج ماه نخست امسال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد افزایش دارد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در ماه مبارک رمضان امسال هم ۲۳۰ هزار بسته غذایی هر کدام به ارزش دو میلیون ریال بین خانوارهای زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

عسگریان گفت: بر این اساس، پیش بینی می شود در جشن عاطفه‌های امسال نیز میزان کمک های مردم از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در سال جاری بیش از ۶۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد شده که ۱۵۰ مورد آن در حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های خواهران سراسر کشور مستقر شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با هزینه کرد کمک های جمع‌آوری شده در یک استان در محل دیگر نیز اظهار داشت: جابجایی کمک‌های مردمی از شهر و استان به منطقه‌ای دیگر خلاف قانون و شرع است و مبالغ جمع‌آوری‌شده در هر شهر و استان باید در همان محل هزینه شده و به‌دست نیازمندان برسد.

وی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در کمک به کودکان یتیم و محسنین در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۴۰ هزار حامی حمایت از کودکان نیازمند تحت حمایت این نهاد را برعهده دارند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نفر از فرزندان محسنین و ایتام زیر پوشش این نهاد هستند که ۱۴۸ هزار نفر آنان خاصه یتیم هستند.

وی متوسط دریافتی هر یتیم را در ماه دو میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رقم در سال جاری به رغم مشکلات اقتصادی مردم به دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافته که رشد ۲۵ درصدی داشته است.

عسگریان اظهار داشت: همچنین در گذشته میزان دریافتی فرزندان محسنین در ماه نیز یک میلیون و ۱۳۰ هزار ریال بوده ولی هم اکنون این رقم نیز با همکاری نیکوکاران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافته است که در این حوزه نیز رشد ۲۵ درصدی را شاهد هستیم.

طرح محسنین از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد و هم اکنون حدود ۱۱۰ هزار کودک در قالب این طرح از کمک‌های مادی مردم خیر و نیکوکار کشورمان بهره‌مند می‌شوند؛ علاوه بر این تعداد که دست مهربانی هموطنان عزیز، یاریگر این خانواده‌ها هستند، ۲۰۰ هزار کودک با سرپرست ناتوان در کشورمان زندگی می‌کنند که بیش از پیش نیازمند توجه و محبت همنوعان خود هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/