کد خبر: 3424

مدیرعامل ایران خودرو از تدوین نقشه‌راه این خودروساز در حوزه موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد و گفت:‌ طراحی پلتفرم اختصاصی ایران‌خودرو با پوشش حداکثری استانداردها و قوانین داخلی و بازارهای صادراتی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نیکوکار، فرشاد مقیمی در مراسم رونمایی از گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک افزود: پلتفرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است.
وی افزود: همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.
وی از تولید انبوه محصولات برمبنای پلتفرم جدید از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته استفاده بهینه خواهیم کرد.
مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: نقشه راه این خودروساز به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌های موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، تکنولوژی و محصولات جدید تدوین شد ه است. در این مسیر، پروژه‌های توسعه‌ای جدیدی را تعریف کرده‌ایم. طراحی، توسعه و بومی‌سازی پلتفرم مطابق با اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ایران‌خودرو و همچنین پیشرانه‌های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان‌سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله است.
مقیمی با اشاره به این که نهضت داخلی‌سازی قطعات از اولویت‌های ایران خودرو است، خاطر نشان کرد: این شرکت با بومی‌سازی ۴۸ قطعه و هشت آیتم مواد اولیه ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری عاید اقتصاد ملی کرده است.
وی خاطر نشان کرد: جهادگران تولید در ایران خودرو با تکیه برحمیت و غیرت ایرانی خود، تا ۲۸ اسفندماه برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و عمل به تعهدات حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو تکمیل و روانه بازار می کنند.
مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به این که ما همیشه عذرخواه مشتریان هستیم افزود: با تحویل این میزان تولید به مشتریان تعهدات معوقه این شرکت به ۸۳ هزار دستگاه کاهش می یابد.
وی پیش بینی کرد: تاخرداد ماه سال آینده تمامی معوقات ایران‌خودرو به روز می شود.
مقیمی عرضه ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوورK125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱عرضه خواهد شد.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/

ارسال نظر