مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این اطعام در قالب طرح همسفره انجام می شود.

به گزارش نیکوکار،‌ سید ابوالفضل پرپنچی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد از بدو تاسیس تاکنون اطعام نیازمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان است، افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، اطعام نیازمندان با جدیت تمام انجام می شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در راستای فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر راه اندازی رزمایش گسترده مواسات و همدلی و همچنین ماموریت فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه کمیته امداد در چارچوب راهبرد بخشش ایرانیان با هدف اطعام نیازمندان و هدایت کمک های مومنانه اجرا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران همچنین از راه اندازی آشپزخانه های متمرکز در تهران و شهرستان های پرجمعیت استان خبر داد و گفت: این آشپزخانه ها با عنوان اطعام مهدوی و با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود از جمله موکب های اربعین، هیات های مذهبی،مساجد، مراکز نیکوکاری، بسیج و گروه های جهادی برپا می شوند.

پرپنچی اضافه کرد: تعداد این آشپزخانه ها در سراسر کشور به نیابت از یاران خاص امام زمان (عج) ۳۱۳ تعیین شده که سهم استان تهران ۵۱ آشپزخانه است که روزانه ۴۵ هزار پرس غذای گرم طبخ می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت این آشپزخانه ها طبق پروتکل وزارت بهداشت انجام می شود که توزیع غذا به صورت بیرون بر بین خانوارهای تحت حمایت توزیع می شود.

پرپنچی خاطر نشان کرد: غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت نیازمندان، رعایت مسائل بهداشتی و به صورت گرم در محلات و مناطق محروم با همکاری گروه های جهادی توزیع می شود.

وی ضمن تشکر از مردم خیر و نوع دوست استان تهران به روش های کمک به اطعام نیازمندان اشاره کرد و گفت: خیران و نیکوکاران می توانند با استفاده از روش های زیر در اطعام نیازمندان شرکت کنند:

* شماره گیری کد دستوری #۱۰۲۱۸۸۷۷*

* ۰۲۱۷۳۵۵ ودرج عدد ۲، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸

* پرداخت ازطریق بارکدخوان اپلیکشن سکه به پرداخت ملت

* پرداخت از طریق منوی اپلیکیشن ۷۲۴ رزمایش کمک مومنانه

* سایت امداد تهران به آدرس https://tehran.emdad.ir

 

منبع: ایسنا

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر