رییس بنیاد مستضعفان جزییات پرداخت کمک‌های بلاعوض این بنیاد به اقشار آسیب دیده در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، فتاح در تشریح کمک‌هایی که به اقشار آسیب‌پذیر ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ توسط بنیاد مستضعفان پرداخت شده است، گفت: در دو هفته قبل براساس آماری که استانداران ارائه کردند، کارت‌های هدیه یک میلیون تومانی پرداخت شده است. استاندار هرمزگان با توجه به هماهنگی که انجام دادند و براساس آمار اعلامی، برای ملوانان و کسانی که با قایق کار می‌کردند با توجه به محدودیت‌ها و تعطیل شدن کار آنها در ایام عید و از دست دادن درآمدشان، برای ۳۱۵۰ نفر از آنها کارت هدیه خرید یک میلیون تومانی پرداخت شد. قطعا مسئولیت اعلام آمار و توزیع این کارت‌ها برعهده استانداری هرمزگان است.

وی ادامه داد: مشابه همین کار در استان بوشهر نیز انجام شد. همچنین برای اهالی هرمز، هنگام و لارک که کسب و کارشان آسیب دیده بود با توجه به آمار اعلامی برای ۲۱۵۰ خانوار به هر یک از آنها کارت‌های هدیه داده شد. برای جزیره قشم با توجه به وسعتی که دارد مقرر شد تنها برای کسانی که در این جزیره جزو مددجویان کمیته امداد هستند، کارت‌های هدیه داده شود.

رییس بنیاد مستضعفان در خصوص نحوه‌ شناسایی اقشار آسیب دیده در پی شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: شناسایی این افراد توسط استانداران و بخشداری‌ها انجام می‌شود، لذا مسئولیت با استانداران است. مثلا در مورد کولبران آمار را استانداری‌ها اعلام کرده بودند. در مورد تهران و دستفروشان نیز در سه نوبت با شهردار تهران و معاونین شهرداری جلسه داشتیم و با شورای شهر نیز جلساتی برگزار شد، لذا شناسایی و مسئولیت این دسته نیز با شهرداری تهران است.

فتاح ادامه داد: همه کمک‌هایی که برای اقشار آسیب‌پذیر داده شده، بلاعوض بوده است؛ اما منبع ۳۰۰ میلیارد تومانی نیز به صورت قرض‌الحسنه ایجاد شده که برای اقشار مختلف به صورت قرض‌الحسنه و بدون سود تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/