رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از اخذ تست کرونا برای مددجویان و پرسنل آسایشگاه کهریزک خبر داد و گفت: این کار با هماهنگی وزارت بهداشت انجام گرفته است و تا هفته آینده پاسخ آن اعلام خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، محمد نفریه با اشاره به آخرین وضعیت سالمندان، معلولان و بیماران در آسایشگاه کهریزک اظهار کرد: در این مجموعه حدود یک هزار و ۵۰۰ مددجو و همچنین ۸۰۰ تا ۹۰۰ پرسنل حضور دارند و قطعاً یکی از مراکز  نگهداری پرتردد کشور محسوب می‌شود و از زمان شیوع ویروس کرونا در تمام مراکز و به ویژه این مرکز اقداماتی انجام گرفته است به طوری که برخی از مددجویان و پرسنل در این مرکز به ویروس مبتلا شدند که در ادامه متأسفانه تعدادی از مددجویان فوت کردند و سایر پرسنل نیز فرایند درمانی خود را سپری و مجدداً به محل کار خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آسایشگاه کهریزک، هفته گذشته از تمامی پرسنل و همچنین مددجویان این مرکز تست کرونا گرفته شد که تا اویل هفته آینده پاسخ آن ارائه خواهد شد و در ادامه تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.

نفریه افزود: هم اکنون شرایط مددجویان و پرسنل آسایشگاه کهریزک تحت کنترل و مدیریت شده است و هیچ نگرانی در ارتباط با ویروس کرونا وجود ندارد  ضمن اینکه ملاقات در تمام مراکز تحت نظارت بهزیستی تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: کهریزک تنها مرکز بهزیستی است که سهمیه دریافت اقلام بهداشتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی‌ کننده و گان برای کارکنان را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند و تمام مراکز تحت نظارت بهزیستی مستمراً پایش می‌شوند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/