مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ضمن تشریح اقدامات کمیته امداد برای مقابله با کروناویروس، از توزیع ۴ هزار بسته غذایی به ارزش حدودی ٢٢٠ هزار تومان در بین مددجویان این استان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی ، در خصوص اقدامات مقابله‌ای برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین مددجویان گفت: در اولین مرحله از این اقدامات ٧۵٠ میلیون تومان به سالمندان ۶٠ تا ٧۵ ساله تهرانی که بیشتر معرض خطر هستند تخصیص پیدا کرد. همچنین اعلام شد که این مبلغ در راستای پیشگیری از کرونا در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ٣٠ هزار ماسک توسط مددجویان تولید می‌شود، اظهار کرد: این ماسک‌ها به سفارش اماکن  مختلف و همچنین مراکز درمانی تولید می‌شوند. همچنین روزانه ٣۵٠٠ لباس محافظ (گان) توسط این مددجویان در ١٧ کارگاه آماده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا اگر مواد اولیه در اختیار مددجویان قرار بگیرد در ۴٠ کارگاه دیگر نیز تولید کالاهای مذکور را آغاز کنیم. به همین منظور نیز وارد همکاری‌هایی با بسیج ادارات شدیم که در صورت محقق شدن، این فرایند به زودی آغاز می‌شود.

به گفته پرپنچی در مرحله بعدی نیز یک میلیارد تومان دیگر برای بیماران خاص، صعب العلاج، زمین‌گیر و سالمندان زیر ۶٠ سال مبتلا و … اختصاص داده شد، چراکه این جامعه هدف در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه ٣٧ هزار ماسک و ٣ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز بین مددجویان توزیع شده است، توضیح داد: در یک مرحله بیش از ١٢٠٠ سبد غذایی به ارزش ٣١٠ میلیون تومان توزیع شد. در مرحله بعدی نیز یک سبد غذایی دیگر بین بیش از ١٨٠٠ خانوار توزیع شده است. بیش از ٢٠ مرکز نیکوکاری در این زمینه با ما همکاری کرده اند.

پرپنچی افزود: ۴ هزارسبد کالایی نیز به همت قرارگاه امام رضا آماده شده که شامل حبوبات، چای، ماکارونی، قند، شکر، روغن، برنج و … به ارزش حدودا ٢٢٠ هزار تومان است و بین مددجویان استان تهران توزیع می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/