عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از اعطای دور دوم کمک مالی بنیاد مستضعفان به دستفروشان پایتخت خبر داد.

به گزارش نیکوکار، زهرا نژادبهرام با اعلام خبر اجرای مرحله دوم اهدای کمک یک میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به دستفروشان تهران گفت: اواخر سال گذشته و درپی شیوع بیماری کرونا، توجه به دستفروشان که با شیوع این بیماری، کسب و کارشان از رونق افتاده بود، در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس برای کمک به این افراد، رایزنی با دستگاه های مختلف را آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه نهایتا با دستور فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، مقرر شد که این بنیاد به دستفروشان تهرانی کمک مالی کند، افزود: مسئولان بنیاد مستضعفان از مدیریت شهری خواستند که لیست کامل دستفروشان پایتخت را تهیه کنند و بر اساس آن کمک های مالی به این افراد تخصیص داده شود.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت شهربان و حریمبان از مدت ها قبل اقدام به شناسایی دستفروشان کرده بود، تاکید کرد: این شرکت لیستی ۱۲۰۰ نفره از اطلاعات دستفروشان که بر اساس آن، مشخصات دستفروشان، موقعیت استقرار و نوع کالایی که به فروش می رساندند، تهیه کرده بود. اما شرکت ساماندهی مشاغل نیز بازارچه هایی را برای فعالیت افرادی که دستفروشی را به عنوان شغل انتخاب کرده بودند، دایر کرده بود که درپی شیوع کرونا این بازارچه ها همچون پاساژ پروانه تعطیل شد.
نژادبهرام با بیان اینکه نهایتا لیستی با مشخصات کامل ۴۰۳۶ دستفروش برای تحویل کمک مالی بنیاد مستضعفان تهیه شد، افزود: در دور اول در مذاکره با بنیاد مستضعفان، برای هر دستفروش کارت هدیه ای یک میلیون تومانی از سوی این بنیاد تخصیص داده شد و این کارت ها در اختیار شهرداران مناطق ۲۲ گانه قرار گرفت و آنها نیز با تشکیل هیئت های ۴ نفره متشکل از شهردار منطقه، معاون خدمات شهری، بازرسی و حراست، اقدام به توزیع این کارت های هدیه یک میلیون تومانی کردند و پروسه تحویل این کمک ها نیز مستندسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه درپی انتشار اخبار مربوط به ارائه کمک های مالی به دستفروشان، تعدادی به شهرداری های مناطق مراجعه کرده و عنوان کردند که دستفروشند ولی این کمک ها را دریافت نکرده اند، ادامه داد: شهرداران نواحی و مناطق اطلاعات این افراد را دریافت و نسبت به راستی آزمایی ادعای این افراد اقدام کردند و نهایتاً لیست ۴۰۰۰ نفره دستفروشان، به ۵۰۰۰ نفر ارتقاء یافت و طی هماهنگی با بنیاد مستضعفان، مقرر شد که برای این ۵۰۰۰ نفر نیز مجدداً کمک مالی درنظر گرفته شود که به نظر می رسد هفته آینده این مبلغ در اختیار معاون خدمات شهری شهرداری تهران قرار گیرد تا بین دستفروشان توزیع شود.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در این شرایط اقتصادی سخت، برخی افراد ناچارند دستفروشی را به عنوان یک شغل انتخاب کنند و این اقشار ضعیف، نیازمند حمایتند که با ارائه کمک مالی سعی کردیم به این افراد کمک کنیم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/