رئیس سازمان بهزیستی کشور از مساعدت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و اختصاص اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا گفت: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به منظور همکاری و کمک به سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، کمک های غیر نقدی خود را در قالب اقلام پیشگیرانه، به سازمان بهزیستی اهدا کرد.
وی افزود: این اقلام در مجموع شامل ۲۹ هزار جفت دستکش لاتکس یک بار مصرف، ۷۱۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده دست، ۸۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح و همچنین ۶ هزار عدد ماسک N۹۵ مجموعا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان است.
قبادی دانا با اشاره به نحوه توزیع این اقلام در مراکز نگهداری سالمندان گفت: این اقلام در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، گیلان و مازندران و به تناسب میزان شیوع بیماری کرونا در این استان ها ارسال شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: اقلام اهدایی باتوجه به محدود بودن، به تعدادی از مراکز نگهداری سالمندان، از جمله سرای سالمندان کهریزک بسته به میزان افراد تحت پوشش اختصاص می یابد.
قبادی دانا از تلاش ها و پیگیری های خانم دکتر لیلا جودان نماینده صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) بابت تهیه و اهدای این اقلام به سازمان بهزیستی قدردانی کرد.
در سراسر کشور ۳۰۷ مرکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (سه شنبه)  اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/