کد خبر: 2881

مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به کمیته امداد برای سیل‌زدگان جنوب کشور به ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش نیکوکار، براساس آخرین آمار، میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد برای اختصاص به سیل‌زدگان در سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان به ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

از این میزان ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی کالا و کمک‌های ضروری به ارزش ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین بیش از ۵ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق مراکز نیکوکاری سطح کشور جمع‌آوری شده که نشان‌دهنده اعتماد مردم به این موسسات تحت نظارت کمیته امداد است.

براساس این گزارش، حدود چهار میلیارد تومان از این کمک‌ها نیز از طریق روش‌های نوین و متمرکز همچون کد دستوری، سایت امداد، اپلیکیشن سکه، شماره حساب بانک ملی و شماره کارت نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جمع‌آوری شده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، درخصوص کمک‌های کالایی ارائه شده به سیل‌زدگان، از ابتدای وقوع سیل تا کنون بیش از چهار هزار تخته فرش، ۲۱ هزار تخته پتو، حدود ۶۰ هزار مورد اقلام شوینده و بهداشتی، ۱.۵ تن نان و برنج و مواد غذایی خشک، ۱۹۰ هزار قوطی کنسروجات و دیگر اقلام خوراکی و حدود ۱۲۰ هزار عدد آب معدنی میان مردم سیل‌زده توزیع شده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/