مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از واگذاری 35 واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، براساس اعلام روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی، زهرا امینی افزود: در این آیین ۱۶۷۳ واحد مسکونی از طریق ویدئوکنفرانس در سطح کشور افتتاح خواهد شد. تعداد این واحدها که به مناسبت دهه مبارک فجر به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحویل داده می شود، در سطح استان مرکزی ۳۵ واحد خواهد بود.

وی افزود: این واحدها به صورت خودمالکی بوده و اعتبار ساخت آن شامل ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تفاهم نامه، بین ۴ الی ۸ میلیون تومان  کمک بلاعوض بهزیستی و ما بقی سهم آورده خود مددجو بوده است .

امینی بیان کرد: مهمترین مسائل اساسی و از جمله ابتدائی‌ترین نیازهای بشری تامین مسکن است؛ اصول ۳ ، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق بویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزو لاینفک وظایف دولت برشمرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در این زمینه تمام گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارند و در واقع سازمان برای تمامی گروه‌های تحت پوشش خود برنامه‌ریزی می‌کند که عبارتند از معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبودیافتگان است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن سازمان بهزیستی کشور ۲۲۲۰ واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش این اداره کل واگذار شده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/