معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد همه تلاش خود را جهت افزایش کیفیت خدمات در حوزه‌های معیشتی و سلامت تمام ایثارگران بویژه ایثارگران سالمند انجام می‌دهد و یکی از محورهای اصلی برنامه‌های بنیاد توجه به سلامتی دوران سالمندی در بین والدین و همسران گرامی شهدا و جانبازان عزیز است.

به گزارش نیکوکار، کارگاه آموزشی «سالمندی ایثارگران؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور جمعی از معاونین و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه با تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران مدیون شهدا و ایثارگرانی است که با اهدای جان و سلامتی خود امنیت را برای کشورمان برقرار ساختند.
سید منصور میرمرادی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای رویکرد علمی و پژوهشی است افزود: طرح برخی نقدها به‌منظور زیر سؤال بردن فعالیت‌ها نیست، بلکه منجر به بهبود شرایط کاری می‌شود.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی یادگیرنده و هوشمند است و فعالیت‌ها در این مجموعه پژوهش محور است و دستاوردهای مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد در این مسیر کمک‌های زیادی به بنیاد کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همکاران بنیاد در تمام بخش‌ها دارای توانمندی‌های خوبی هستند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع سالمندی در ایثارگران و توانایی‌های مناسب کارکنان بنیاد، ارائه آموزش‌های مناسب در این زمینه می‌تواند منجر به فعالیت‌های مناسب‌تر در این حوزه شود.
میرمرادی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت خدمات در حوزه‌های معیشتی و سلامت تمام ایثارگران بویژه ایثارگران سالمند انجام می‌دهد. یکی از محورهای اصلی برنامه‌های بنیاد توجه به سلامتی دوران سالمندی در بین والدین و همسران گرامی شهدا و جانبازان عزیز است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمات بنیاد به‌هیچ‌وجه با رویکرد تبلیغاتی ارائه نمی‌شود افزود: سن والدین معظم شهدا از سن متوسط در کل جامعه بیشتر است و این مسئله نشان‌دهنده کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی است که توسط بنیاد به جامعه هدف خود ارائه می‌شود.

عبدالرضا عباسپور ادامه داد: در حوزه درمان برای پیشگیری، درمان و توان‌بخشی از سال‌های پیش برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است. برای اجرای این برنامه‌ها با مشکلاتی از جمله مسائل اعتباری روبرو هستیم اما تلاش می‌کنیم در این مسیر با برنامه‌ریزی مناسب پیش برویم تا با وجود همین مشکلات نیز بهترین خدمات درمانی و پزشکی به ایثارگران به‌ویژه سالمندان ارائه شود.
وی با اشاره به بخشی از خدمات در نظر گرفته شده در زمینه حوزه سلامت ایثارگران سالمند گفت: بخش عمده خدمات پزشکی بنیاد در قالب بیمه تکمیلی درمان تعریف شده است و ایثارگران مشکلی از بابت هزینه‌های درمانی ندارند. همچنین یکی از اهداف مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار که از چندین سال پیش مشغول خدمات‌رسانی هستند، ارائه خدمت به ایثارگران سالمند است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه پیشگیری نیز اقدامات مختلفی مانند واکسیناسیون انجام می‌شود. در زمینه آموزش نیز اپلیکیشن های مختلفی برای آموزش جانبازان در نظر گرفته شده است.
گفتنی است در این کارگاه که توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اساتید حاضر به ارائه آموزش‌هایی در زمینه طب سالمندی و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/