کد خبر: 253

معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشتاز ساخت پانسیون‌های پرستاری در مناطق محروم در صورت کمک خیرین خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مریم حضرتی (معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت)در ارتباط با نیاز به پانسیون های پرستاری در مناطق محروم گفت: نیروهای پرستاری در مناطق محروم یا کم‌برخوردار بخاطر فقدان فضای زندگی باقی نمی مانند. نیروهای پرستاری وقتی به این مناطق اعزام می‌شوند، به علت نداشتن جای مناسب برای زندگی و محل سکنی، منطقه را ترک می‌کنند و ما نمی‌توانیم از پرستار انتظار داشته باشیم مدام در رفت و آمد بین شهرها باشند.

وی افزود: یکی از تدابیر برای نگهداشتن نیروهای پرستاری در مناطق محروم تشکیل پانسیون‌های مسکونی برای پرستاران است. از دو سال پیش که من آمدم و شروع به کار کردم، در جهت تشکیل پانسیون‌های پرستاری در مناطق محروم تلاش های بسیاری شد و با خیرین برنامه‌ریزی‌های بسیاری کردیم، اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد. البته پیرو پیگیری‌ها چند تن از خیرین هستند که پای کار آمده‌اند.

معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به نیاز جامعه درمانی به همکاری خیرین در این زمینه گفت:  امیدوارم بزودی بتوانیم نظر خیرین را به این نیاز نیز جلب کنیم. انتظاری که از خیرین داریم این است که متوجه باشند کار خیر فقط ساخت بیمارستان یا خرید دستگاه سی تی اس کن برای بیمارستان‌ها نیست. بسیاری از بخش‌های ما این امکانات را دارند، اما بخاطر نبود امکانات سکونت برای پرستاران غیرقابل بهره‌وری هستند. استدعا دارم خیرین به این نکته نیز توجه کنند که حضور پرستار در منطقه و ممارست پرستاران به فعالیت موثرتر گاه نیاز به ساخت محل زندگی یا پانسیون‌های پرستاری دارد.

حضرتی در ارتباط با مناطقی که پرستاران نیاز به پانسیون دارند، گفت: مناطقی که نیاز به پانسیون پرستاری در آنها واجب‌تر است، بیشتر مربوط به جنوب کشور هستند. حدود سی و پنج منطقه مشخص است که نیاز کادر درمان به محل سکونت پرستاری در آنها محرز شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها اعلام نیاز کردند و به دنبال این کار هم هستیم. الان ما حدود بیست میلیارد برای نیاز مالی تمام چهل پانسیون تخمین زدیم. البته زمین و تجهیزات آنها را دانشگاه تقبل می‌کند و فقط برای هزینه ساخت ساختمان پانسیون نیازمند مودت خیرین هستیم.

 

منبع ایلنا

 

انتهای پیام/