سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی استقبال کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها از گرمخانه‌های پایتخت به دلیل برودت هوا گفت: بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر طی سه روز اخیر در این مراکز پذیرش شدند.

به گزارش نیکوکار، سیدمالک حسینی  اظهارداشت: آمار پذیرش این افراد در گرمخانه‌ها به صورت روزانه متفاوت است، بیش از ۷۰ درصد از این جمعیت ثابت و ۳۰ درصد شناور هستند که بسته به شرایط و برودت هوا به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه‌های تهران از آبان ماه امسال به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، گفت: پیش از این بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها از ساعت ۱۷ در گرمخانه‌ها پذیرش می‌شدند و ۷ صبح روز بعد باید این مراکز را ترک می‌کردند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و با توجه به برودت هوا و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از آن با نظر شهردار، گرمخانه‌ها شبانه‌روزی شدند.

حسینی افزود: بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها علاوه بر دریافت سه وعده غذای گرم در گرمخانه‌ها می‌توانند از امکانات بهداشتی و خدمات مددکاری بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۱۹ گرمخانه با ظرفیت بیش از ۴هزار و ۲۰۰ نفر به صورت کف‌خواب اظهارداشت: امسال دو گرمخانه ویژه زنان در مناطق ۵ و ۸ راه اندازی شده و افزایش صد در صدی در پذیرش این قشر داشتیم.

وی گفت: فقط در مناطق ۳، ۷ و ۱۰ گرمخانه وجود ندارد که در حال پیگیری هستیم که در این مناطق هم مراکزی راه‌اندازی شود.

حسینی با بیان اینکه مشکلی در پذیرش و اسکان افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در گرمخانه‌ها وجود ندارد، افزود: در سطح شهر هم با توجه به شرایط خاص همچون برودت هوا، بارش برف و باران اتوبوس‌هایی در قالب گرمخانه‌های سیار در پاتوق‌های افراد در معرض آسیب، کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها که بعضا مصرف‌کننده مواد مخدر هستند و تمایلی برای اسکان در گرمخانه‌ها ندارند، مستقر می‌شود.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: تاکنون پنج گرمخانه سیار در میدان‌های آزادی، شوش، تجریش و دوراهی قپان مستقر شده است و براساس شرایط تعداد این گرمخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهارداشت: ۴۰ واحد گشت این سازمان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و نسبت به شناسایی و جذب افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در سطح شهر اقدام می‌کنند، علاوه بر این هماهنگی با شهرداران مناطق، نواحی و گشت‌های خدمات شهری انجام شده است و تلاش ما این است که از حداکثر ظرفیت‌ها بتوانیم برای شناسایی افراد در معرض آسیب استفاده کنیم.

حسینی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب می‌توانند موارد را از طریق تماس با ۱۳۷ اعلام کنند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه کارتن‌خواب و بی‌خانمانی به دلیل بی‌سرپناهی و سرما دچار مشکل و آسیب شده باشد، نداشتیم و امیدواریم در روزهای آینده نیز بتوانیم این افراد را پوشش و اسکان دهیم تا دچار مشکل نشوند.

اسامی و نشانی گرمخانه‌های شهر تهران بدین شرح است:

منبع: ایرنا

انتهای پیام/