مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم از اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» در ۴۹۸ مدرسه قم خبرداد.

به گزاش نیکوکار، حمیدرضا شیخ‌الاسلام شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با ذکر این مطلب که ر سه جلسه گذشته شورا، قرار بوده که زمین‌ها در اختیار آموزش‌وپرورش و خیرین قرار بگیرد تا کلنگ احداث این زمین‌ها بر زمین زده شود گفت: نخستین مدرسه‌ای که در سطح استان به بهره‌برداری برسد و در اختیار آموزش‌وپرورش برسد به نام شهید سپهبد سلیمانی نام‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: یکی از طرح های مهم آموزش و پرورش اجرای طرح یاریگران است. این طرح با همکاری آموزش‌وپرورش، وزارت کشور و شورای مبارزه با مواد مخدر در ۴۹۸ مدرسه قم اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان توضیحاتی پیرامون نحوه اجرای طرح گفت: بر اساس این طرح، مقررشده ۶ ساعت دوره‌های آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان برگزار ‌شود.

وی با ذکر این مطلب که زنگ آغاز طرح زده‌شده است ،بیان کرد: این طرح در ۴۹۸ مدرسه برگزار می شود و در مدت سه سال دانش آموزان، اولیا و معلمان مدرسه در سیزده درس آموزش ببیند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه این آموزش‌ها در مدارس متوسطه و ابتدایی هر سال سه درس انجام می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح، درمجموع ۵۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که سهم آموزش‌وپرورش ۱۸۸ میلیون تومان، شورای مواد مخدر ۸۶ میلیون است و برای وزارت کشور هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است، در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان در اختیارداریم تا کار را شروع کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: با مبلغ ۵۵۵ میلیون تومان می‌توانیم فقط سه ساعت آموزش دهیم اما ۶ساعت دوره آموزشی برای پیشگیری در نظر گرفته‌شده است و در صورت عدم تخصیص این رقم آموزش‌وپرورش با مشکل مواجه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/