رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش دو برابری مستمری ماههای دی و بهمن سال جاری ویژه مناطق سیل زده استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با هدف کمک هر چه بیشتر به مددجویان خبر داد.

به گزارش نیکوکار،‌ سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه خانوارهای تحت حمایت مستمری خود را بابت مستمری اول و دوم، یارانه و سبد معیشتی دریافت می کنند، تصریح کرد: همچنین براساس تبصره ماده ۱۴ قانون حمایت از نیازمندان، مصوب مجلس شورای اسلامی ۵۱۳ هزار و ۵۷ خانوار نیز به صورت موقت تحت حمایت مستمری کمیته امداد هستند.

بختیاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دو برابری مستمری ماههای دی و بهمن سال جاری ویژه مناطق سیل زده خبر داد و افزود: با هدف کمک هرچه بیشتر، مستمری مددجویان مناطق سیل زده استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هرچه زودتر پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون با تلاش شبانه روزی تمامی همکاران و دیگر نهادها کمک های اهدایی مردم در سراسر کشور جمع آوری و آماده ارسال به مناطق سیل زده شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی پویش جذب کمک‌های نقدی نیکوکاران خیر برای کمک به هموطنان مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: شماره حساب (عابرکارت) ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ و کد دستوری #۱*۸۸۷۷* به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

ماهانه ۳۲۴ هزار تومان به فرزندان ایتام پرداخت می شود

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز گفت: اکنون ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر از یتیم که فاقد پدر، مادر یا هر دو مورد هستند تحت حمایت این کمیته قرار دارند و ماهانه مبلغ ۳۲۴ هزار تومان به آنان پرداخت می شود.

علیرضا عسکریان افزود: ۱۲۷ هزار و ۹۰۱ نفر از فرزندان محسنین نیز تحت حمایت کمیته امداد هستند که آمار موجود در مقایسه با سال گذشته دارای ۴۵ درصد رشد است.

به گفته وی، به ازای هر فرد از خانواده محسنین نیز ماهانه مبلغ ۱۲۴ هزار تومان پرداخت می شد که این رقم هم اکنون به ۱۸۸ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار حامی ایتام و غیره کمک های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار کمیته می گذارند، گفت: این تعداد نیکوکار خیر سال گذشته حدود ۷۸ میلیارد تومان کمک های خود را که نشانگر ۳۴ درصد رشد است را به حساب کمیته امداد واریز کرده و عین مبالغ در اختیار نیازمندان تحت پوشش قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/