سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: طی روزهای گذشته اعضای فعال و جوان این سازمان در اقدامی خداپسندانه و در راستای اجرا و برگزاری طرح ملی و هماهنگ اهدای خون «قرار مهربانی» ۲ هزار واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش نیکوکار، رضا بامداد اصل روز شنبه  افزود: اهدای این شمار واحد خون به بیماران نیازمند در راستای توسعه مشارکت جوانان در فعالیت های عام المنفعه و تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و پیشبرد اهداف سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده های خونی سالم در سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: اعضای سازمان جوانان همه ساله و به مناسبت های مختلف در راستای ترویج فرهنگ نوعدوستی، احترام به ارزش های انسانی، تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در این امر خیر و مبارک مشارکت می کنند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:‌ در اجرا و برگزاری این طرح سعی بر آن است که با اطلاع رسانی درست به مردم و نهادینه کردن فرهنگ بشردوستی و نیکوکاری جان بسیاری از بیماران نیازمند که در انتظار پیوند عضو هستند را از مرگ حتمی نجات داد.

بامداد اصل توضیح داد: این طرح به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شناخته شده است.

وی تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی این سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی و هماهنگ اهدای خون «قرار مهربانی» و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین اعضای جوان و فعال خود نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر توضیح داد: جوانان فعال عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه آمده اند، افرادی هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

بامداد اصل اضافه کرد: این میزان واحد خون از سوی جوانان هلال احمر طبق اطلاعیه ای سازمان انتقال خون کشور و با فرارسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا و بارش برف و باران با کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده های آن در همه گروه های خونی مواجه شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شده است.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمانی داوطلب محور، اصول مدار و دارای تعامل سازنده با جهان است که با ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری میان جوانان، ظرفیت آنها را برای افزایش برخورداری انسان ها از کرامت، سلامت، محیط زیست سالم، صلح و احترام به کار می گیرد.

این سازمان، نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده، سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل کرده و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/