کد خبر: 2154

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور:

صندوق حمایت از توسعه صنایع به ۱۸۳۳ طرح تسهیلات داده است

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: با پرداخت تسهیلات به ۱۸۳۳ طرح صنعتی از واحدهای تولیدی «های تک» و دانش بنیان حمایت شده است.

به گزارش نیکوکار، رضا نقی زاده اصل مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور، در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان قزوین  در خصوص اهمیت راه اندازی دفاتر صندوق در استانها اظهارداشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به تقویت  شرکت های دانش بنیان و رویکرد وزارت خانه در رونق تولید، مقرر شد ۱۰ نمایندگی در استان های کشور راه اندازی شود تا در مسیر تمرکز زدایی و تسهیل در امور کارآفرینان گام برداریم.

وی بیان کرد: تاکنون نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور، در استانهای آذربایجان شرقی، هرمزگان و فارس افتتاح شده و امروز چهارمین دفتر نمایندگی در راستای تمرکز زدایی از پایتخت در استان صنعتی قزوین راه اندازی شد.

 

 

نقی زاده اصل در خصوص اهداف تاسیس این صندوق ها بیان کرد: هدف ما بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، شرکت های فنآوری و همه شرکت های های نوین و پیشرفته و کوتاه کردن مسیر سرمایه گذاری در بخش کارآفرینی های جدید و استارت آپ ها می باشد و تلاش می کنیم خدمات کارشناسی برای توانمند سازی این شرکت ها و تسهیلات کم بهره را در اختیار فعالان آنها قرار دهیم.

وی گفت: صنایعی که ریسک پذیر و «های تک» و جدید باشد را حمایت می کنیم و با تسهیلات خوبی که با سود ۸ تا ۱۵ درصد داده می شود زمینه حمایت موثر از تولیدکنندگان مهیا شده است.

نقی زاده اصل بیان کرد: بر اساس تصمیم معاونت پارلمانی وزارت صمت باید تا پایان امسال ۱۰ استان منتخب این صندوق را راه اندازی کنند که در ماههای آینده نیز در شش استان دیگر این صندوق فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

افزایش سقف اعتباری از ۳ میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان 

وی در ادامه اظهارداشت: سقف اعتباری صندوق به هر طرح تا دو ماه قبل ۳ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این میزان به ۵ میلیارد تومان افزایش یافته و برای هر طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد می توان این تسهیلات را پرداخت کرد و هیچ سقفی در تعداد طرح ها تعیین نشده و هر تعداد طرحی ارائه شود تسهیلات می دهیم.

 

 

نقی زاده گفت: در خصوص ضمانت نامه هم مشکلی نخواهیم داشت و سخت گیری نخواهد شد و هر تعداد طرح داده شود در اداره ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته و مصوب می شود.

وی افزود: مبنای حمایتی ما صنایع پیشرفته و های تک است و صنایعی مانند نانو، صنایع پیشرفته پزشکی، تجدیدپذیر هوا فضا، ماهواره ای، اتوماسیون اداری، نرم افزارسازی هیچ محدودیت ندارند و می توانند تسهیلات بگیرند.

حمایت صندوق از ۱۸۳۳ طرح صنعتی

وی در ادامه گفت: از ابتدای تشکیل صندوق و در ۲۲ سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۳۳ طرح صنعتی مورد حمایت این صندوق قرار گرفته و تسهیلات دریافت کرده اند.

نقی زاده اصل افزود: امسال ۱۷۰ طرح از خدمات صندوق استفاده کردند و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در بخش ضمانت نامه و ۶۰ میلیارد تومان برای بخش تسهیلات با سود ۸ تا ۹ درصد پرداخت شد.

قزوین یک استان صنعتی و مهم است

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور در ادامه در مورد جایگاه استان قزوین هم گفت: قزوین چون یک منطقه صنعتی و یک شهر دانشگاهی، علمی، صنعتی و کشاورزی است و دانشگاههای مهمی دارد تلاش می کنیم تا صنایع شما تقویت شود و طرح های «های تک»  با سرعت بیشتری عملیاتی شود که این کار به خود کفایی تولیدی و صنعتی کشور هم کمک می کند.

 

 

وی بیان کرد: برای تسهیل در کارها نمایندگی صندوق در این استان افتتاح شده تا کارآفرینان و صنعتگران برای گرفتن تسهیلات صندوق نیازی به رفتن به تهران نداشته باشند و در استان بسرعت این خدمات را دریافت کنند.

نقی زاده اصل یادآورشد: نزدیکی صنعت و دانشگاه در استان یک موقعیت مناسب است که امیدواریم با کمک صندوق در تجاری سازی طرح ها با کمک دانشگاهها بتوانیم طرح های خوبی را در استان قزوین عملیاتی کنیم.

 

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

ارسال نظر