کد خبر: 203

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت:

۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان پرداخت شد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: از مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان مصوب امسال برای پرداخت تسهیلات بدون بهره به نیازمندان و محرومان جامعه از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان وام بدون بهره پرداخت شده است.

به گزارش نیکوکار، مجید باجلان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همچنین مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان وام کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان به نیازمندان پرداخت شده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در آینده نزدیک سقف وام کارگشایی به ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برهمین اساس امسال مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال نیز پرداخت خواهد شد که از این رقم از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

باجلان با بیان اینکه هم اکنون سقف وام های استغال ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه است، افزود: تسهیلات ارائه شده کمیته امداد در قالب اشتغال پایدار بوده و قبل از اینکه متقاضیان نیازمند بخواهند اقدامی خاصی انجام دهند طرحهای اشتغالزایی توسط کارشناسان بررسی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن نیز به نیازمندان ارائه شده، افزود: برای امسال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده ایم که از ابتدای سالجاری تا به امروز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت اظهار داشت: در این ارتباط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات تهیه مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه میلیون نفر در صندوق امداد ولایت افتتاح حساب کرده اند، گفت: جذب سپرده های خیرین و افراد نیکوکار از مهمترین مسائل پیش روی ما است که تاکنون توانسته ایم ۲۰۰ هزار نفر خیر در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند.

باجلان با اشاره به اینکه تاکنون توانسته ایم مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سپرده های مردمی جذب کنیم، افزود: خط قرمز کمیته امداد که در اساسنامه آن نیز قید شده است اینست که هیچگاه به دنبال کار اقتصادی نیستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون توانسته ایم ۱۰۵ درصد اعتبارات را جذب کنیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید ۳۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/