مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از واگذاری ۲۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش استان زنجان به مناسبت هفته معلولان خبرداد.

به گزارش نیکوکار، محمد محمدی قیداری از واگذاری ۲۰  واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش استان زنجان به مناسبت هفته معلولان خبردادو گفت: مسکن دار کردن معلولین  از اولویت ها و برنامه های مهم بهزیستی است و در  این زمینه از همه ظرفیت  خود استفاده می کند.

وی اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی معلولان، هشت واحد به خانوارهای ۲ معلول روستایی ، چهار واحد به خانوارهای ۲ معلول و بیشتر شهری و هشت واحد به خانوارهای تک معلولی و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی  واگذار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ، گفت: واگذاری مسکن برای خانواده های دارای دو معلول از سال ۹۳ آغاز و نسبت به شناسایی واجدین شرایط اقدام شد و در این میان بیش از۸۵ درصد مسکن ۲ معلول ها در استان زنجان به واجدین شرایط واگذارشده است.

محمدی قیداری ابراز کرد: از ابتدای نهضت مسکن یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت، اعطای مسکن به خانواده های دارای ۲ معلول بوده است که این مهم با همکاری فی مابین بنیادمستضعفان، بنیادمسکن، اداره کل راه وشهرسازی، انجمن خیرین مسکن سازوبهزیستی محقق شده است.

وی گفت: برای احداث و واگذاری مسکن برای خانواده های دو معلول در شهرها مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷۰ میلیون ریال و در سطح روستاها نیز ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یاد آورشد: همچنین برای خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول روستایی، میزان تسهیلات بانکی اعطا شده ۱۵۰ میلیون ریال، میزان کمک های بلاعوض ۲۰۰ میلیون ریال و میزان معافیت های اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدرو پروانه و عوارض شهرداریمعادل ۳۰ میلیون ریال  است.

 

 

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/