بنیاد مستضعفان به منظور تامین ۱۸ هزار واحدمسکن خانواده‌های دارای دو نفرمعلول و بیشتر بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص داد.

به گزارش نیکوکار، روابط عمومی بنیاد مستضعفان، «پرویز فتاح» با اشاره به کمک بلاعوض ۳۸۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن خانواده‌های دارای دومعلول و بیشتر گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون از مجموع ۱۸ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی ۶ هزار و ۸۷۸ واحد مسکونی شهری و روستایی تکمیل و تحویل خانواده های ذیربط شدند.شمار واحد های مسکونی شهری سه هزار و ۶۵۵ واحد و بقیه متعلق به خانوارهای روستایی است.

فتاح افزود: تعهد بنیاد مستضعفان از نیمه دوم سال ۹۸ در این طرح به دو برابر افزایش یافته و انتظار می رود با سرعت گرفتن فرآیند موجود؛ مرحله اول این طرح شامل ۱۴ هزار واحد مسکن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی گفت: بنیاد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای احداث واحدهای شهری و ۳۶ میلیون تومان برای احداث هر واحد روستایی در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات می‌دهد.

به گفته فتاح، این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و سازمان بهزیستی کشور از سال ۹۳ آغاز شده و در ابتدا ۱۴ هزار و ۳۱۹ خانوار شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته تعداد چهار هزار واحد نیز در قالب متمم تفاهم‌نامه در سال ۹۴ به این رقم اضافه شد. تعداد هفت هزار و ۷۳۱ خانوار شهری و بقیه خانوارهای روستایی هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از مبلغ تعهد بنیاد برای تکمیل این پروژه پرداخت شده است؛ افزود: بر اساس توافق طرفین تفاهم‌نامه، مبالغ ارائه‌شده در قالب‌های کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/