رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: شهریه دانشجویان دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد اسلامی تا پیش از این متمرکز نبود اما با هماهنگی این دانشگاه و پیگیری کارگروه ویژه مشترک، پرداخت شهریه این افراد از این پس به صورت متمرکز از طریق دانشگاه آزاد و بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز سه شنبه و همزمان با سوم دسامبر (۱۲ آذر ماه) روز جهانی افراد دارای معلولیت، اکنون از هیچ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه ای دریافت نمی شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: در ارتباط با ماده ۹ که مربوط به آموزش عالی رایگان است، اکنون شهریه افراد دارای معلولیت در دانشگاه آزاد تا پایان مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می شود و در مقطع دکترا به ازای هر ترم، چهار میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می شود؛ برای پیام نور نیز تا ۶۰ درصد شهریه معلولان در حال پرداخت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه ۹ مصوب هیات وزیران، برای معلولان در حال تحصیل آموزش عالی در مراکز غیرانتفاعی و شبانه، مبلغ کمک تحصیلی پرداخت می شود. تاکنون به افراد دارای معلولیتی که در دانشگاه های غیردولتی تحصیل می کردند، کمک هزینه پرداخت نمی شد اما از امسال پرداخت می شود و امیدواریم از همین هفته آغاز شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای افراد دارای معلولیت که سرپرست خانوار هستند و فرزند دانشجو دارند، شهریه فرزند آنها پرداخت می شود.

براساس ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارت خانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی از محل ردیف مربوطه د ر بودجه سنواتی بهره‌مند شوند.

 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/