مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب جزو برنامه‌های اولویت‌دار در استان است.

به گزارش نیکوکار، مریم آذرشب صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: ارائه آموزش های مهارتی باید بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی رشته‌ها و حرفه‌های گوناگون برای مهارت‌آموزی از سنین ابتدایی و دانش‌آموزی اضافه کرد: این اقدامات موجب شناسایی نیازهای جامعه و تقویت انگیزه برای کسب مهارت از سنین کمتر خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: مهارت‌ها باید به گونه ای باشد که خروجی آن منجر به شغل و درآمد زایی شود و باید در این بین تعاونی زنان روستایی در اولویت آموزش‌ها باشد.

وی با تاکید بر راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستای محمدصالحی برای ارایه آموزش های مورد نیاز زنان روستایی، افزود: توانمندسازی زنان از جمله مولفه‌های مهم در توسعه پایدار بوده و اشتغال آنان با توانمندسازی عجین است به طوری که توانمندی‌های زنان پیش‌نیازی برای ورود به یک کسب و کار است.

آذرشب با بیان اینکه طرح مهارت خانه به خانه گام بزرگی برای تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی بانوان است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به تفاهم نامه همکاری این دفتر با آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی بانوان روستایی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهمنامه بسترهای اشتغال مولد بانوان با همکاری تعاونی زنان روستایی در روستای محمدصالحی در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی بر تهیه و اجرای طرح مهارت خانه بر خانه ویژه بانوان در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی و تربیت نیروی کار ماهر از اقداماتی بوده که در این تفاهمنامه پیش‌بینی شده است.

 

 

منبع: مهر

 

 

انتهای پیام/