معاون امور مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۵۷ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های معلولان می‌شود، گفت: تا پایان سال هم ۱۸ هزار واحد مسکونی به خانواده معلولان تحویل داده می‌شود.

به گزارش نیکوکار، ذوالفقار یزدانمهر معاون امور مشارکت‌های مردمی مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در هفته جاری ۱۰۵۷ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های معلولان می‌شود، گفت: عمده‌ این واحدها  به  خانواده‌های دارای دو معلول تحویل داده می‌شود.

*هم‌افزایی بنیاد مستضعفان، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، قرارگاه خاتم الانبیا، بسیج سازندگی مجمع خیرین حامی برای ساخت مسکن معلولان

وی ادامه داد: بر‌اساس تعهدی که در سال جاری داشتیم باید ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی می‌شد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و هم‌افزایی خوبی که با بنیاد مستضعفان، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، قرارگاه خاتم الانبیا، بسیج سازندگی مجمع خیرین حامی معلولان صورت گرفت؛ تا به حال ۹ هزار واحد مسکونی تحویل  مددجویان داده شده و براساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سال این رقم را به ۱۸ هزار واحد خواهد رسید.

*۶ هزار و  ۵۸۸ واحد در حال ساخت و ۴ هزار واحد در نوبت ساخت 

معاون امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اظهار خرسندی از  هم‌افزایی ایجاد شده در میان این نهادها، به برگزاری جلسه‌ای  با رئیس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذر مصوبات این جلسه عملیاتی شده و برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا، ۶ هزار و  ۵۸۸ واحد در حال ساخت و ۴ هزار واحد در نوبت ساخت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با کمک ۱۵ میلیونی بنیاد مستضعفان و کمک ۱۰ میلیونی بهزیستی و کمک ۵ میلیونی انجمن خیرین مسکن‌ساز این واحدها تهیه شده است، خاطرنشان کرد: با مساعدت رئیس بنیاد مستضعفان کمک  ۱۵ میلیونی این بنیاد به ۳۰ میلیون افزایش یافته و سازمان بهزیستی هم کمک‌هایش را دو برابر کرده است و با هم افزایی ایجاد شده برای تامین مسکن خانوارهای دو معلول حدود ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

یزدانمهر ادامه داد: کمک به ساخت مسکن در روستاها از ۱۸ میلیون به ۳۶ میلیون و در شهرها به ۶۰ میلیون رسیده است.

*ساخت مسکن در مناطق مرزی و صعب‌العبور

وی افزود: با کمک بنیاد مسکن و با همراهی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه  در مناطق صعب العبور مرزی هم به ساخت مسکن اقدام خواهیم کرد.

به گفته معاون امور مشارکت‌های مردمی مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز ۱۵ هزار واحد مسکن ساخته می‌شود که برای ساخت آن از منابع مدیریت اموال راکد و منابع مازاد بهزیستی و کمک هدفمندی یارانه ها استفاده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنیاد مسکن پذیرفته است که برای چهار هزار واحد در نوبت ساخت، به هر کدام ۶۰ میلیون برای خانواده‌های دو معلول کمک بلاعوض درشهرها و ۳۶ میلیون در روستاها اختصاص دهد، گفت: با این هم افزایی میان نهادهای عمومی و مردمی ۱۰۶ هزار واحد پشت نوبت ساخته خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

 

انتهای پیام/