کد خبر: 187

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در سیل اخیر بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان از منابع داخلی هلال احمر برای خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و متاثر از سیل و آبگرفتکی هزینه شد.

به گزارش نیکوکار، علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران افزود: این هزینه ها در حوزه نیروهای امدادی اعزامی به مناطق عملیاتی، امداد هوایی با ۶ فروند بالگرد، اقلام امدادی و هزینه های لجستیک و انتقال اقلام امدادی بوده که به تناسب جمعیت و پراکندگی شهرها و روستاها توزیع شد.

وی ادامه داد: هزینهکرد این ملبغ از منابع داخلی هلال احمر خدمت ناچیزی بود که در کنار خدمت گستردهتر کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به هموطنانمان در مناطق سیل زده انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امروز توفیق حاصل شد تا میزبان مدیران عامل ۳۲۰ انجمن خیریه و تشکل های مردم نهادی باشیم که در حوادث مختلف و سیل اخیر که آسیب های جدی را برای مردم و هموطنانمان ایجاد کرد باشیم. واقعیت این است که وقتی که حادثه بسیار سنگین باشد ما دست نیاز به سوی مردم دراز می کنیم تشکل ها و خیریه ها و سمن های مختلف ارتباط و حلقه واسط ما با مردم هستند و نقش آفرینی آنها می توانند نقش موثری برای کمک به مردمی که آسیب دیده اند، باشد.

پیوندی توضیح داد: هلال احمر تلاش می کند ارتباط منطقی و تعاملی بسیاری با خیریه ها و تشکل های مردم نهاد داشته باشد و در سیل اخیر هم بسیار این مراکز با واریز کمک های نقدی و غیر نقدی و حضورشان در مناطق سیل زده به هلال احمر کمک کردند که ما با کمک آن ها توانستیم بسیاری از مشکلات مردم را در استان های مختلف برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: این ارتباط باید گسترده تر شود و اینطور نباشد که جمعیت هلال احمر و آنها هر کدام بخواهند جداگانه کار خود را انجام دهند و بهتر این است که ما بتوانیم کار و همفزایی خوبی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر چقدر توانستند کمک کنند، گفت: در سیل اخیر خوشبختانه این همگرایی بسیار زیاد بود و ما با همگرایی خوبی که بین سلبریتی ها، سمن ها و جمعیت هلال احمر شاهد بودیم توانستیم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم به طوری که با شروع سیل در استان های مازندران و گلستان و ادامه آن در استان های لرستان، ایلام و خوزستان کمک روزها روز به به روز بیشتر می شد که امیدواریم این کمک ها بتواند مشکلات مردم عزیز که آسیب دیدند را برطرف کند.

وی با بیان اینکه ما این ارتباط را فقط برای حادثه نمی خواهیم و باید برای غیر حادثه نیز این ارتباط را ادامه داشته باشیم، افزود: لازم است که ارتباط دائمی و همیشگی بین جمعیت هلال احمر و سمن ها، خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال‌احمر را داشته باشیم و این ارتباط را تقویت کنیم.

پیوندی اعلام کرد: از زمان وقوع سیل در فروردین ۹۸ تا به امروز ۲۲۰ میلیارد تومان کمک های نقدی مردمی به حساب های جمعیت هلال احمر واریز شده و بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان کمک های غیر نقدی مردمی هم در سراسر کشور جمع آوری شده است که در مرحله اول ۱۶۰ میلیارد تومان از ۲۲۰ میلیارد تومان را بر خرید لوازم خانگی هزینه کردیم و در میان مردم آسیب دیده در مناطق سیل زده توزیع کرده ایم.

وی گفت: در ادامه هزینه کرد این کمک های نقدی و غیر نقدی برنامه این است که مابقی پول را با سودی که به آن اضافه می شود کاملا به مردمی که آسیب دیده اختصاص دهیم که متاسفانه حدود ۳۰ هزار خانوار هستند که سقف خانه یشان تخریب شده است که قرار است به سرپرست خانوارهای یادشده مبلغ در حدود پنچ یا ۶ میلیون تومان به عنوان کمک بلاعوض داده می شود تا بتوانند برای بازسازی خانه یشان استفاده کنند.

۳۸۰ نفر از مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد امروز(یکشنبه) در نخستین همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با هلال احمر با هدف توسعه همکاری و تکریم نهادهای مردمی و تلاش برای تولید دانش نیکوکاری و اجرای پروژه های مشترک با خیریه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمدند.
این همایش برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برگزار می شود، طبق برنامه ۵ ساله جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان متولی احصاء دستاوردهای تشکل های مردم نهاد کشور و ارایه گزارشی با همین رویکرد است.
در این همایش یکروزه از افراد و تشکل هایی که مخصوصا” در سیل اخیر (فروردین ۹۸) به صورت داوطلبانه و خودجوش برای خدمات رسانی به مردم سیل زده تلاش کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/