رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: تنها راه مقابله با گرانی‌ها و کمک به محرومین ایجاد شغل است و اگر بتوانیم شغل ایجاد کنیم دیگر نیازی به کمک موردی و بلاعوض نیست.

به گزارش نیکوکار، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)  درباره اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل زده گفت: در مناطق سیل زده برای کمک به آسیب دیدگان تقریبا ۱۴ هزار شغل را هدف گیری کرده بودیم که عمده آن انجام شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)  افزود: در کل کشور برای سال ۹۸ هدفمان این بود که برای ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم که قطع به یقین این میزان به ۱۲۰ هزار شغل خواهد رسید که از این میزان ۱۴ هزار شغل مربوط به مناطق سیل زده است.

مخبر در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به گرانی ها اخیر و نگرانی مردم و مخصوصا محرومین برای تامین مخارج زندگی آیا ستاد اجرایی فرمان امام درصدد تخصیص بسته حمایتی به محرومان هست یا خیر؟ بیان کرد: تنها راه مقابله با گرانی‌ها و کمک به محرومین ایجاد شغل است و اگر بتوانیم شغل ایجاد کنیم دیگر نیازی به کمک موردی و بلاعوض نیست.

ستاد اجرایی فرمان امام سال ۹۹، ۱۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه افزود: در ضمن کمک‌های بلاعوض و موردی به محرومین را دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهند و نیازی به ورود ستاد اجرایی فرمان امام به این حوزه نیست.

مخبر در ادامه بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه هایی همچون کمک به مریض های سرطانی، تامین جهزیه افراد نیازمند و یا کمک به زوج‌های نابارور نیز وارد می شود ولی عمده فعالیت ستاد کمک به اشتغالزایی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه درباره اقدامات ستاد برای کمک به کودکان نیازمند به کاشت حلزون گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هزینه درمان کودکان نیازمند به کاشت حلزون  را صفر تا صد انجام می دهد. البته این اقدام برای افرادی است که نتوانند به دلایل مالی به کاشت حلزون اقدام کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ادامه افزود: عمده کاری که ستاد اجرایی فرمان امام انجام می دهد در بحث اشتغال است البته در برخی از مناطق در زمینه کمک های غذایی و تامین پوشاک محرومین و نیازمندان نیز وارد می شویم.

 

 

 

منبع: میزان

 

 

انتهای پیام/