معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بیمه شدن ۲۴ نفر از صنعتگران صنایع دستی استان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نیکوکار، نورالدین محسنی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۵۲۴  نفر بیمه شدند که بعد از پنج سال وقفه در بیمه هنرمندان صنایع‌دستی دوباره تأمین اعتبار شد.

وی افزود: بر اساس رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند با ثبت اطلاعات در بانک اطلاعاتی و پس از تأیید رشته کاری خود در لیست بیمه قرار بگیرند.

محسنی تصریح کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود:  برای حمایت از آن دسته از فعالان حوزه صنایع‌دستی که مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات بلند مدت بیمه تأمین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت منعقد شده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/