مدیر کل سلامت شهرداری تهران از حضور حداکثر ۱۰۰۰ نفر در هر یک از دورهمی‌های مخصوص سالمندان، معلولان و خانواده‌هایشان در محلات و مناطق شهر تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار سالمند و ۱۲ هزار معلول در این برنامه‌ها مشارکت داشته‌اند.

به گزارش نیکوکار، و بنابر اعلام شهرنوشت، زینب نصیری با اعلام این خبر گفت: دورهمی معلولان و سالمندان در ۴۴ نقطه از مناطق شهر تهران برگزار می شود. همچنین در ۳۵۲ محله دوشنبه‌های سالمندی و چهارشنبه‌های معلولین در سراهای محلات برگزار می‌شود.

وی در خصوص میزان مشارکت معلولان و سالمندان در این برنامه ها افزود: تعداد افراد سالمند و معلول ساکن در مناطق مختلف هستند و به همین دلیل میزان مشارکت ها تفاوت دارد. در مناطق ۳ و ۶ بیشترین میزان سالمندان را داریم و به تناسب تعداد سالمندانی که در این برنامه ها مشارکت دارند بیشتر است. در مناطق ۱۶، ۱۴، ۱۸ و ۲۰ تعداد افراد دارای معلولیت قابل توجه و مشارکت بیشتر است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما ارتقای سلامت شهروندان است. به همین دلیل به طور خاص در کنار برنامه‌هایی که برای تمام شهروندان برنامه‌ریزی می‌شود، تلاش داریم گروه‌های جمعیتی که به هر دلیل تا امروز کمتر دیده شده‌اند یا در ارتباط با دریافت خدمات شهری یا برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای آن‌ها نابرابری و تبعیض وجود داشته را در این برنامه‌ها مشارکت دهیم.

نصیری با اشاره به اینکه دو روز در هفته را به طور خاص به افراد سالمند و معلول اختصاص داده‌ایم، گفت: نگاه‌مان این بود که اگر شهروندان تهرانی تا امروز شناخت و درک درستی نسبت به افراد دارای معلولیت، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها پیدا نکرده‌اند، به واسطه این برنامه‌ها کمک کنیم که همه افراد فارغ از تفاوت‌هایی که دارند، در کنار یکدیگر قرار گیرند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/