معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان در منطقه ۲ پایتخت گفت: این گرمخانه که مشرف به دره فرحزاد است با همکاری شهرداری منطقه آماده‌سازی شده است و طی امشب یا حداکثر تا فردا شب، پذیرای بانوان مددجو خواهد بود.

به گزارش نیکوکار، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه با اشاره به راه‌اندازی گرمخانه ویژه زنان در منطقه ۲ پایتخت اظهارداشت: دره فرحزاد به عنوان یکی از فضاهای بی‌دفاع شهری محل تجمع افراد بی‌خانمان است که بخشی از این افراد را زنان تشکیل می‌دهند و این گرمخانه تا حدود زیادی از خطرات احتمالی جانی زنانی که در این دره مستقر هستند، جلوگیری می‌کند.

وی گفت: از ۱۵ آبان تمام گرمخانه‌های شهر تهران به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف هستند.

جوادی‌یگانه افزود: شهرداری تهران با همکاری سازمان‌های مردم نهاد از هفته گذشته گروه «اقدام ویژه» را برای امدادرسانی به مددجوهای مستقر در پاتوق‌های خاص شهر تهران راه‌اندازی کرده که کار عملیات میدانی برعهده سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و شهرداری تهران وظیفه پشتیبانی را ایفا می‌کند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: گروه اقدام ویژه با حضور در پاتوق‌های افراد بی‌خانمان در مناطقی مانند دره فرحزاد، شوش، خلازیر، اسلام‌آباد و به صورت کلی در نقاط آسیب‌خیز، اقلام زیستی از قبیل پتو، غذا و لباس گرم گروه هدف را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به حضور سمن‌های فعال از صبح روز گذشته در اماکن آسیب‌خیز اظهارداشت: خوشبختانه شرایط تحت کنترل است و با سازمان‌های مردم نهاد برای ارائه خدمات، ارتباط مستقیم داریم.

استقرار ۵ گرمخانه سیار در مناطق آسیب‌خیز

جوادی‌یگانه با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای استقرار پنج گرمخانه سیار اتوبوسی در نقاط آسیب‌خیز گفت: افراد بی‌خانمان که امکان حضور در گرمخانه‌ها را ندارند نیز در این اتوبوس‌ها به صورت اضطراری اسکان خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گرمخانه‌های شهر تهران ۲هزار و ۸۰۰ تخت است، افزود: این ظرفیت با کف‌خواب به حدود ۴هزار و ۲۰۰ نفر امکان ارتقا دارد، همچنین با هماهنگی که با سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است می‌توانیم از ظرفیت قابل ملاحظه این نهادها نیز استفاده کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از مردم خواست در صورت ملاحظه افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در روزهای سرد پاییز و زمستان موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اعلام کنند تا این افراد در اسرع وقت به گرمخانه‌ها منتقل شوند.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر