نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است بنیاد مسکن ساخت تمامی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده را برعهده بگیرد،

به گزارش نیکوکار، مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده‌ی روستای تیرشاب سراب، اظهار کرد: قطعا ساخت واحد مسکونی توسط خود مردم، ممکن است هزینه‌ی زیادی در برداشته و مقاوم نباشد.

وی افزود: با توجه به این‌که بنیاد مسکن دارای تجربیاتی در زلزله‌های قبلی کشور است، قطعا می‌تواند برای مردم آذربایجان نیز واحدهای مسکونی با قیمت مناسب و مقاوم بسازد.

پزشکیان با بیان این‌که در این روستا ۱۲ خانوار سکونت داشتند که خوشبختانه همه‌ی ساکنین روستا سالم هستند، گفت: اسکان موقت مردم شریف این مناطق هر چه سریع‌تر باید ساخته شود و بعد از آن نیز با ارائه‌ی کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی، واحدهای مسکونی مقاومی برای آن‌ها فراهم شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ٥.٩ ریشتر در عمق۸ کیلومتری زمین در ساعت۲:۱۷ بامداد جمعه ۱۷ آبان، شهر ترک در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند و در پی آن پنج نفر فوت و تعداد زیادی مصدوم شده‌اند. شهرهای میانه، سراب و ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفتند، هفت روستای مناطق زلزله زده بیشترین خسارت را دیده اند و در این میان بیشترین تخریب در روستای ورنکش با تخریب ۳۰ خانه گزارش شده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/